Zabka, rețeaua poloneză de magazine, își intensifică strategiile în România și descoperă oportunități pentru 7.600 de locații Froo

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
zabka lant polonez de magazine isi dubleaza planurile pentru romania si vede potential de 7 600 de magazine froo 690275d8ea6b7

Zabka își extinde prezența în România

Zabka a revizuit estimările inițiale privind potențialul de magazine pe care le poate deschide în România, crescând numărul de la 4.000 la aproximativ 7.600 de unități. Această informație provine dintr-o prezentare pentru investitori a companiei, consultată de Economica.net.

Planuri de dezvoltare în Polonia și România

În paralel, pentru piața din Polonia, Zabka a actualizat numărul estimat de magazine care pot fi deschise la 7.500. Astfel, potențialul combinat al celor două piețe se ridică la 27.000 de magazine. În prezent, lanțul polonez de magazine de proximitate are 122 de unități în România, majoritatea fiind situate în București, dar și în județele Argeș și Constanța.

Strategia de expansiune

„Valorificăm abilitățile și amploarea Grupului pentru a accelera dezvoltarea în România și stabilim modalități de lucru care să permită creșterea. Operațiunile din România se intensifică rapid și reduc distanța față de Polonia”, se menționează în prezentarea companiei.

Până în 2028, Zabka își propune să își dubleze vânzările către clienții finali și planifică deschiderea anuală a 1.300 de magazine în Polonia și România. „Rețeaua Froo se dezvoltă rapid, devenind unul dintre cele mai dinamice formate de proximitate din România”, a declarat Tomasz Blicharski, directorul de strategie și dezvoltare al grupului.

Publicitate
Ad Image

Performanța financiară a Zabka

În primele nouă luni ale anului 2023, veniturile consolidate ale Zabka au crescut cu 14,1%, ajungând la 4,7 miliarde de euro (20,23 miliarde de zloți polonezi). Vânzările către clienți finali au atins 5,4 miliarde de euro, iar profitul net ajustat a crescut cu 54,6%, atingând 150 de milioane de euro. Marja EBITDA ajustată a crescut la 12,6%.

Segmentul „New Growth Engines”, care include operațiunile din România și platformele digitale ale grupului, a înregistrat vânzări de 260 de milioane de euro, în creștere cu 42,5% față de anul precedent.

Planuri de distribuire a profitului

Zabka este listată la Bursa de la Varșovia din octombrie 2024 și intenționează să distribuie 50% din profitul net de anul acesta sub formă de dividende, urmând ca ulterior această valoare să varieze între 50% și 70%, în funcție de condițiile de piață și de planurile de investiții.

Investiții în România

În 2023, Zabka a capitalizat cele două firme pe care le deține în România cu 21,6 milioane de euro, iar retailerul polonez a intrat pe piața românească prin preluarea pachetului majoritar în compania Drim Daniel Distribuție FMCG, de la familia Trandafir.

Concluzie

Expansiunea rapidă a Zabka în România și Polonia reflectă o strategie ambițioasă care vizează creșterea semnificativă a rețelei de magazine, consolidând astfel poziția companiei pe piețele europene de retail. Această dezvoltare ar putea transforma peisajul comerțului de proximitate din România, aducând atât oportunități, cât și provocări pentru competiție.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *