Profit Remarcabil și Creștere a Pasagerilor
Wizz Air a transportat 36,5 milioane de pasageri în primele șase luni ale anului, înregistrând o creștere de aproape 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile companiei au atins 3,34 miliarde de euro, din care 1,92 miliarde de euro provin din vânzarea de bilete, iar 1,41 miliarde de euro din servicii suplimentare oferite la bord.
Profitul operațional a crescut cu 25,8%, ajungând la 439,2 milioane de euro, iar profitul net a fost de 323,5 milioane de euro, înregistrând o ușoară creștere de 2,6%. Lichiditățile companiei au crescut cu 14,3%, totalizând 1,98 miliarde de euro la 30 septembrie 2025. Wizz Air intenționează să ramburseze integral obligațiunile de 500 de milioane de euro care ajung la scadență în ianuarie 2026.
Compensațiile plătite pasagerilor au fost de 86,5 milioane de euro, o scădere față de 115,5 milioane de euro în aceeași perioadă a anului anterior.
Strategii de Reducere a Costurilor
Wizz Air a decis să închidă baza din Abu Dhabi începând cu 1 septembrie și a inițiat procesul de închidere a bazei din Viena, care se va finaliza până în martie 2026. Compania își va deschide noi baze în aeroporturi cu costuri mai reduse, precum Bratislava, Tuzla, Podgorica, Erevan și Varșovia (Modlin), ceea ce va genera economii operaționale pe termen lung.
Livrări de Aeronave și Optimizarea Flotei
Wizz Air a optimizat livrările de aeronave, vizând o creștere sustenabilă a capacității de 10-12% anual pe termen mediu. CEO-ul companiei, József Váradi, a declarat că procesul de optimizare a livrărilor a fost finalizat, inclusiv amânarea a 88 de livrări Airbus pentru următorul deceniu și vânzarea a trei aeronave A321neo.
Compania a semnat un nou acord cu Airbus, convertind 36 de aeronave A321XLR în modelul A321neo, păstrând doar 11 avioane XLR pentru livrare din 2027. La 30 septembrie 2025, portofoliul de comenzi al Wizz Air includea 281 de aeronave noi, dintre care 237 A321neo și 44 A321XLR.
Probleme cu Motoarele Pratt & Whitney
La finalul lunii septembrie 2025, Wizz Air avea 35 de aeronave la sol din cauza inspecțiilor motoarelor Pratt & Whitney GTF, o îmbunătățire față de vară, când erau 41. Compania se așteaptă ca acest număr să scadă la 25-30 în următorul an fiscal, odată cu livrarea a 16 motoare de rezervă, ajungând astfel la o flotă totală de circa 100 de motoare de rezervă până la vara anului 2026.
Concluzie
Strategiile adoptate de Wizz Air pentru optimizarea costurilor și înnoirea flotei subliniază angajamentul companiei de a se adapta la cerințele pieței, asigurându-se o creștere sustenabilă pe termen lung.


