Modernizarea Transfăgărășanului
Transfăgărășanul, cunoscut oficial sub denumirea de DN 7C, va beneficia de o investiție de 1,2 miliarde de lei pentru modernizare, având ca scop transformarea acestui drum într-unul deschis permanent circulației. Perioada de implementare a lucrărilor este estimată la trei ani (36 de luni), conform memoriului de prezentare realizat de EPC Consultanță de Mediu.
Informații despre DN 7C
Drumul național DN 7C, cu o lungime totală de 151,017 km, leagă provinciile istorice ale României, Muntenia și Transilvania, traversând Carpații Meridionali la o altitudine de 2.040 m. Sectorul vizat de modernizare se întinde pe 26,8 km, între km 104+000 și km 130+800, intersectând județele Argeș și Sibiu.
Obiectivele proiectului
Scopul principal al proiectului este de a îmbunătăți infrastructura rutieră existentă la standarde optime de funcționare, trecând de la un drum sezonier (15 iunie – 30 octombrie) la unul deschis tot timpul anului. Printre activitățile planificate se numără:
- Lucrări de modernizare a carosabilului, acostamentelor, șanțurilor și podetelor;
- Consolidarea pilonilor pe traseu;
- Amplasarea de structuri antiavalanșă și protecție a versanților;
- Refacerea tunelului Capra-Bâlea;
- Execuția de poduri noi.
Reducerea riscurilor de avalanșă
Sistemele antiavalanșă sunt esențiale pentru siguranța circulației pe Transfăgărășan, care este adesea afectat de avalanșe în timpul iernii. Există șapte sectoare de drum supuse riscului de avalanșe, unde vor fi implementate măsuri de protecție.
Finanțare și contractare
În februarie 2024, a fost semnat contractul pentru elaborarea documentației necesare modernizării, cu ofertantul câștigător, Rutier Connex XXI S.R.L., având o valoare de 8,4 milioane de lei, fără TVA, finanțarea provenind din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 12 luni.
Soluții pentru circulația pe tot parcursul anului
Studiul de fezabilitate comandat de CNAIR va identifica soluții pentru a permite circulația pe Transfăgărășan pe tot parcursul anului, inclusiv pe secțiunea Piscu Negru – Bâlea Cascadă. Aceste soluții includ copertine de protecție, panouri de informare digitale și îmbunătățiri ale siguranței rutiere.
Concluzie
Modernizarea Transfăgărășanului nu doar că va îmbunătăți infrastructura rutieră, ci va contribui semnificativ la dezvoltarea economică regională, în special în sectorul turismului, prin creșterea accesibilității în această zonă montană spectaculoasă.


