Planuri de extindere pentru brandul românesc Sophia
Sophia, brandul românesc de textile personalizate, își propune să deschidă 100 de francize noi până la sfârșitul anului 2026. Compania are în vedere extinderea rețelei cu aproximativ 70 de unități în următorii doi ani, concentrându-se pe piețele din diaspora.
Inaugurarea magazinului din Timișoara
Recent, Sophia a inaugurat un magazin în Timișoara, realizând o investiție de 50.000 de euro. În prezent, brandul funcționează cu 30 de unități, dintre care cinci sunt proprii.
Modelul de franciză
Modelul de franciză al Sophia combină susținerea operațională (training, marketing, producție, stocuri) cu libertatea antreprenorului local de a adapta relația cu clientul la specificul pieței. Sophia este prezentă în 15 județe din România, cu locații principale în București, Iași și Cluj-Napoca, și operează francize în Miami (SUA) și Mallorca (Spania).
Perspectivele de creștere
„Francizele reprezintă motorul creșterii Sophia. Credem în potențialul antreprenorilor români și în valoarea produselor Made in România. Fiecare nouă franciză nu este doar o extindere geografică, ci o investiție în comunitatea pe care o deservim”, a declarat Anamaria Ștefan Georgescu, fondatoarea Sophia. În 2024, compania a atins o cifră de afaceri cumulată de 7 milioane de euro prin intermediul rețelei de 30 de magazine. Sophia estimează o creștere de peste 20% pentru 2025, susținută de extinderea pe piețele din SUA și Spania.
Produse și clienți
Sophia este specializată în decorațiuni textile personalizate, inclusiv perdele, draperii, lenjerii și mobilier tapițat. Brandul dispune de trei centre de producție proprii și a livrat soluții textile pentru peste 50.000 de locuințe, 15 muzee și zeci de hoteluri, printre care se numără Hotel Marriott, Ibis, Novotel și Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași.
Concluzie
Extinderea ambițioasă a brandului Sophia subliniază potențialul antreprenorial românesc pe piețele internaționale și relevanța produselor locale în context global.


