Se dă startul proiectării celui mai provocator segment al Autostrăzii A8, care va integra 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
incepe etapa de proiectare la cel mai dificil lot al autostrazii a8 va avea 16 tuneluri si 60 de poduri si viaducte 691b63ea6209f

Începerea proiectării Autostrăzii A8

Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat emiterea ordinului de începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grințieș-Pipirig, considerat cel mai provocator segment al Autostrăzii Unirii – A8. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a confirmat această informație printr-un mesaj pe rețelele sociale.

Detalii despre contract și termen

Contractul pentru construirea acestui tronson are o valoare de 5,97 miliarde lei și a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie. Durata de realizare a proiectului este de 54 de luni, cu data de începere stabilită pentru 30 martie 2026, iar lucrările efective vor demara în 2027, conform termenelor prevăzute în Legea Autostrăzii A8.

Complexitatea proiectului

Lotul 2B Grințieș-Pipirig se întinde pe o lungime de 31,5 kilometri în județul Neamț și prezintă o complexitate tehnică ridicată, incluzând 16 tuneluri, dintre care cel mai lung are 940 de metri, și 60 de poduri și viaducte. Dintre acestea, două poduri depășesc 1.000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița, cu o lungime de 1.275 de metri. Aproximativ 20 de kilometri din acest tronson vor fi ocupați de pasaje și tuneluri, reprezentând aproape 70% din lungimea totală a lotului.

Conexiuni cu alte loturi

Proiectul prevede, de asemenea, un nod rutier lângă Tulgheș pentru a asigura conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, care se află în etapa de proiectare, precum și o descărcare provizorie la est pentru conexiunea cu lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), asigurând astfel funcționarea independentă a acestor tronsoane.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Proiectarea Autostrăzii A8, în special a lotului 2B, reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu scopul de a îmbunătăți conexiunile regionale și de a facilita transportul în zonă.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *