România își va construi trei poduri noi peste Dunăre; acordul semnat cu Bulgaria și Grecia este un pas esențial pentru dezvoltarea coridorului logistic

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
romania va avea trei noi poduri peste dunare memorandumul cu bulgaria si grecia pas decisiv pentru coridorul logistic 6931a3420d37a

România va construi trei poduri noi peste Dunăre

Bulgaria, Grecia și România au semnat pe 3 decembrie, la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere pentru dezvoltarea unei axe de transport care va conecta Marea Egee de Marea Neagră. Acordul, semnat de vicepremierul și ministrul transporturilor din Bulgaria, Grozdan Karadjov, de ministrul alternativ al transporturilor din Grecia, Konstantinos Kyranakis, și de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Ionuț Cristian Săvoiu, are ca scop cooperarea între cele trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee.

Proiecte esențiale de infrastructură

Semnarea memorandumului marchează un moment crucial în transformarea unui concept existent de decenii într-un proces concret de implementare. Grozdan Karadjov a subliniat importanța axei nord-sud și a menționat că fluviul Dunărea trebuie să devină o infrastructură integrată care unește economii și state. Proiectul prevede construirea a trei noi poduri peste Dunăre, esențiale pentru conectivitatea dintre nord și sud și pentru fluxurile comerciale europene.

Detalii despre poduri

Documentul include dezvoltarea infrastructurii dintre România și Bulgaria, unde în prezent există doar două puncte majore de trecere rutieră. Proiectul prevede construcția a trei poduri: un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, unul la Silistra-Călărași și un altul la Nikopol-Turnu Măgurele. Aceste poduri vor contribui la reducerea blocajelor de frontieră și la asigurarea unor rute alternative de transport, susținând atât traficul economic, cât și mobilitatea militară.

Coridoarele sud-nord

Memorandumului îi este atașat un plan de acțiune care detaliază trei direcții de modernizare a transportului pe axa sud-nord. Acestea includ conexiuni între Atena, Sofia, Vidin, Calafat, precum și rute ce pleacă din Salonic și Alexandroupolis, ajungând la București și mai departe. De asemenea, se propune formarea unei legături între Alexandroupolis, Burgas, Varna și Constanța, integrând porturile din regiune pentru a reorganiza fluxurile comerciale.

Publicitate
Ad Image

Finanțare și parteneriate

România, Bulgaria și Grecia intenționează să utilizeze fonduri europene prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei pentru a sprijini aceste proiecte. Vor fi luate în considerare parteneriate public-private pentru a accelera implementarea și pentru a asigura un impact vizibil asupra economiei. Grozdan Karadjov a afirmat că memorandumului îi revine rolul de a schimba fundamental conectivitatea în regiune, oferind Europei reziliența necesară în contextul geopolitic actual.

Concluzie

Construirea celor trei poduri peste Dunăre și dezvoltarea infrastructurii de transport între România, Bulgaria și Grecia reprezintă un pas decisiv pentru îmbunătățirea conectivității regionale și pentru sprijinirea economiei europene în ansamblu.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *