Proiectul feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad: FCC a atins o progresie de 48% în dezvoltarea lotului 2

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
video calea ferata caransebes timisoara arad fcc a ajuns la un stadiu de 48 pe lotul 2 68e910438fc2e

Proiectul feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad

Proiectul feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad a înregistrat o progresie de 48% în dezvoltarea lotului 2, conform celor declarate de CFR Infrastructură Timișoara.

Lucrări pregătitoare

În prezent, se desfășoară lucrări pregătitoare pentru deschiderea firului II proiectat din HM Topolovaț și Stația Recaș, acoperind aproximativ 16 km de linie modernizată, cu 11 aparate de cale montate în cele două stații, care urmează să fie date în exploatare în a doua parte a lunii noiembrie. De asemenea, se va deschide firul I din Stația Remetea Mare, care va include aproximativ 4 km de linie modernizată, cu 11 aparate de cale, preconizate pentru începutul lunii decembrie 2025.

Progresul modernizării

Aceste porțiuni modernizate se adaugă celor 20 km de linie deja dați în exploatare. Lucrările includ montarea de suprastructură, execuția de panouri fonoabsorbante în stația Belinț, lucrări la peroanele stațiilor Recaș, Ghiroda, Izvin și Belinț, precum și lucrări la podurile peste Bega și Timiș, incluzând podul de la km 549+030 și o serie de podețe. De asemenea, sunt în curs de desfășurare lucrări de săpături și umplutură pe anumite zone, precum și montarea liniei de contact.

Finanțare prin PNRR

Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Arad este finanțată prin PNRR, iar pe 29 august, CFR SA a anunțat redeschiderea circulației feroviare în stația CF Lugoj, ca urmare a finalizării lucrărilor din Faza I a acestui proiect strategic. Lucrările la lotul Lugoj – Timișoara Est, cu o lungime de 53,91 km, sunt realizate de constructorul spaniol FCC Construcción, acesta fiind cel mai avansat lot din cadrul modernizării liniei de cale ferată.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad reprezintă un pas semnificativ în îmbunătățirea infrastructurii feroviare din vestul României, având implicații importante pentru dezvoltarea economică și mobilitatea regională.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *