Proiectul Autostrăzii A7 Focșani – Bacău: Progres Remarcabil
Lucrările la Autostrada A7 Focșani – Bacău, în special pe lotul 2, au înregistrat progrese semnificative în ultimele două luni. Conform directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, constructorul român Spedition UMB a mobilizat 1.500 de muncitori și 600 de utilaje pe cei 38,78 km dintre Domnești Târg și Răcăciuni, ajungând la un stadiu fizic de 90% pe întregul șantier.
Stadiul Lucrărilor
Sectorul de 17 km până la Adjud, parte din acest proiect, a atins un progres de aproximativ 95%. CNAIR estimează că, în funcție de condițiile meteorologice și de ritmul de lucru, circulația ar putea fi deschisă pe această porțiune până la sfârșitul anului.
Detalii Tehnice și Finanțare
Lucrările pe cele șase loturi dintre Focșani și Pașcani sunt contractate de UMB și sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Lotul 2 are o lungime de 38,78 km, iar lucrările au început pe 3 mai 2023, având o durată de execuție de 30 de luni și o valoare contractuală de 2,485 miliarde lei, fără TVA.
Perspectivele Viitoare
Finalizarea lucrărilor pe celelalte sectoare ale A7 va permite circulația pe aproximativ 375 km de autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7) în anul următor.
Proiectul Autostrăzii A7 Focșani – Bacău reprezintă o etapă esențială în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra circulației în zonă și asupra economiei locale.


