Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești: progresele WeBuild
Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești continuă să facă progrese semnificative, în special în ceea ce privește construcția viaductelor pe tronsonul Cornetu – Tigveni. WeBuild, compania responsabilă de lucrări, a raportat un stadiu fizic de 8,45% pentru această secțiune.
Importanța proiectului pentru România
Autostrada A1 Sibiu – Pitești este considerată un proiect de importanță națională, având implicații majore pentru infrastructura rutieră a României. Guvernul trebuie să declare acest proiect ca fiind de importanță națională pentru a evita riscul pierderii unei finanțări europene de 17 miliarde de lei, necesară pentru secțiunile montane 2 și 3. O derogare de la mediu este esențială pentru a permite continuarea lucrărilor în ariile naturale protejate.
Acordul de mediu și autorizațiile de construire
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că revizuirea Acordului de Mediu este în curs de desfășurare, iar autorizațiile de construire pentru secțiunile 2 și 3 ar putea fi emise în primăvara anului viitor. Această revizuire a fost necesară datorită modificărilor generate de studiile geologice.
Detalii despre construcții
Secțiunea 3, care se desfășoară pe o lungime de 37,4 km, include și cel mai lung tunel rutier din proiect, Tunelul Poiana, cu o lungime de 1,78 km, ce va fi format din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens. Autorizația de construire pentru acest tunel a fost emisă în decembrie anul trecut, iar lucrările au început în ianuarie 2024.
Concluzie
Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este un pas esențial în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având potențialul de a îmbunătăți semnificativ conectivitatea și accesibilitatea regională; însă depinde de finalizarea rapidă a procedurilor legale și de obținerea finanțării necesare.


