Probleme cu serviciile online ale băncilor din Marea Britanie
Lloyds Bank, Halifax și Bank of Scotland au avut probleme cu serviciile lor online din cauza unei defecțiuni la Amazon Web Services (AWS). Defecțiunea a fost raportată după ora 9:00, ora Regatului Unit, afectând și aplicații populare precum Snapchat, Signal și Zoom, precum și platforma de schimburi cripto Coinbase și chiar Administrația Fiscală a Regatului Unit.
Detalii despre defecțiune
Un update de stare publicat pe site-ul AWS, după ora 10:00, a menționat: „Am identificat o cauză posibilă pentru ratele de eroare ale API-urilor DynamoDB în regiunea US-EAST-1… Lucrăm pe multiple căi paralele pentru a accelera recuperarea.”
Impactul asupra clienților
Downdetect, un site care monitorizează defecțiunile platformelor, a raportat că mii de clienți ai băncilor din Marea Britanie se confruntă cu probleme la plățile cu cardul și cu imposibilitatea de a accesa conturile lor online.
Contextul problemelor anterioare
AWS este serviciul de cloud care susține numeroase aplicații și servicii online, inclusiv bănci importante din Marea Britanie. Aceasta nu este prima defecțiune care afectează băncile în acest an; în februarie, peste 1,2 milioane de clienți ai patru bănci – Lloyds, TSB, HSBC și Nationwide – au fost afectați. Un raport publicat de Comitetul Trezoreriei din Marea Britanie în martie a estimat că defecțiunile suferite de băncile din Regatul Unit în ultimii doi ani au acumulat mai mult de două luni de timp de nefuncționare.
Concluzie
Defecțiunea AWS subliniază fragilitatea infrastructurii digitale pe care se bazează serviciile financiare, având un impact semnificativ asupra clienților și evidențiind necesitatea unor soluții mai fiabile în viitor.


