Podul dintre România și Ucraina deasupra Tisei, supus verificărilor

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
podul romania ucraina peste tisa in teste 693958bc99e9c

Verificările podului dintre România și Ucraina

Podul peste râul Tisa, care leagă România de Ucraina, a fost recent supus unor teste riguroase, conform declarațiilor lui Scrioșteanu. Aceste teste au inclus evaluări statice și dinamice, menite să asigure siguranța și funcționalitatea infrastructurii.

Testele efectuate

În cadrul testelor statice, au fost utilizate 8 camioane încărcate, fiecare având o greutate de 40 de tone, totalizând 320 de tone. S-au realizat 6 seturi de măsurători, câte unul pentru fiecare deschidere a podului, camioanele fiind poziționate în diferite puncte, pe două rânduri. Testele dinamice au implicat măsurători efectuate în timp ce camioanele se deplasau la viteze variate pe ambele sensuri de circulație. Toate valorile obținute în urma acestor teste s-au situat în limitele proiectate.

Detalii despre noul pod

Noul pod are o lungime de 268 de metri și este însoțit de o construcție de drum nou de 1,2 km. Va include două poduri paralele, cu o distanță de 3 metri între ele, fiecare având două benzi pe sens, trotuare, 5 poduri de desecare, o intersecție tip giratoriu și un punct de frontieră.

Caracteristicile punctului de trecere a frontierei

Punctul de trecere a frontierei va dispune de 6 benzi pe sens, dintre care 2 pentru autovehicule mici, 2 pentru transport marfă, 1 pentru Corpul Diplomatic și 1 pentru transport persoane. De asemenea, vor fi construite 2 clădiri administrative pentru poliția de frontieră și vamă și 4 hale de control, echipate conform cerințelor ghidului Schengen.

Publicitate
Ad Image

Contextul și importanța proiectului

Proiectul a fost inițiat de Consiliul Județean Maramureș în colaborare cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și cu CNAIR. Această infrastructură este crucială pentru cei peste 32.000 de etnici români din zonă. În prezent, traficul rutier dintre România și Ucraina se desfășoară printr-un pod din lemn și metal, construit la începutul anului 2000, care are un singur sens de circulație și două culoare pietonale, fiind dirijat de autoritățile de frontieră.

Concluzionând, finalizarea acestui pod va îmbunătăți semnificativ conexiunile rutiere între România și Ucraina, facilitând traficul și consolidând relațiile bilaterale.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *