Operațiuni de dinamitare pentru tunelul Robești
Operațiunile de dinamitare pentru Tunelul Robești de pe autostrada A1 Sibiu – Pitești au început și se vor desfășura zilnic până la finalizarea străpungerii zonelor cu stâncă dură pe un traseu de 900 m, conform declarațiilor șefului CNAIR.
Lucrări executate de constructorii turci
Asocierea de constructori turci Mapa – Cengiz va efectua și alte tipuri de lucrări la cele două galerii, operând 24 de ore din 24. Pentru construcția tunelului se preconizează excavarea a 200.000 mc de material și utilizarea a aproximativ 70 de tone de material exploziv, 60.000 mc de beton, 4.000 tone de armătură și confecții metalice.
Provocările tehnice ale secțiunilor montane
Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, pe care se află tunelul Robești, sunt caracterizate printr-un grad ridicat de dificultate tehnică. Tunelul Robești este primul dintr-o serie de șapte tuneluri proiectate pe secțiunea montană 2 Boița – Cornetu a A1.
Informații despre contractul de construcție
Pe 17 iulie, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru prima etapă a lucrărilor la Tunelul Robești. Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 2 Boița – Cornetu, are o lungime de 31,33 km, o durată de contract de 68 de luni și o valoare de 4,25 miliarde de lei. Printre lucrările de artă se numără 48 de poduri și viaducte cu lungimi între 32 m și 843 m, precum și cele șapte tuneluri cu lungimi între 247 m și 1.536 m.
Concluzie
Demararea lucrărilor la tunelul Robești este un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, contribuind la conectivitatea și accesibilitatea regiunilor din țară.


