Introducerea cardului de credit Flex de către Google
Google își extinde prezența pe piața serviciilor financiare din India prin lansarea unui card de credit digital, co-branded, alimentat de UPI (Unified Payments Interface). Acest card, numit Flex by Google Pay, a fost lansat în parteneriat cu Axis Bank și este construit pe rețeaua RuPay din India.
Aplicație rapidă și utilizare
Indienii pot solicita cardul virtual direct din aplicația Google Pay, procesul durând doar câteva minute. Utilizatorii pot folosi cardul pentru a plăti prin scanare la milioane de comercianți, atât offline, cât și online. Programul de recompense le permite utilizatorilor să câștige „stele” care pot fi răscumpărate instantaneu pentru orice tranzacție Flex, având o valoare de 1 Star = ₹1.
Impactul pe piața de credit
Flex vizează o piață nouă și insuficient deservită, în condițiile în care India are doar 50 de milioane de deținători de carduri de credit. Google Pay este deja extrem de popular în India, având o cotă de peste o treime din plățile UPI, fiind devansat doar de PhonePe, deținut de Walmart.
Viziunea Google pentru democratizarea creditului
Într-un blog dedicat cardului Flex, se menționează că „democratizarea creditului necesită mai mult decât acces: este nevoie de întărirea întregului ecosistem de credit”. Acest lucru implică abordarea nevoilor pe termen lung pe care le rezolvă împrumuturile personale, dar și creditul tranzacțional de zi cu zi, care ajută oamenii să gestioneze cheltuielile zilnice cu un echilibru adecvat între flexibilitate și control. Cardurile de credit pot fi un instrument puternic pentru flexibilitatea financiară.
Concluzie
Lansarea cardului Flex de către Google reprezintă un pas semnificativ în direcția extinderii accesului la servicii financiare în India, vizând o populație cu un potențial mare de utilizare a creditului.


