Colos în lumea luxului: Gucci își vinde divizia de îngrijire a frumuseții pentru patru miliarde de euro către L’Oréal

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
mega tranzactie pe piata luxului patronul gucci a luat patru miliarde de euro pe divizia pentru ingrijirea frumusetii loreal este cumparatorul 68f5fda327b8e

Tranzacția Kering-L’Oréal

Kering, gigantul din industria modei, își vinde divizia de îngrijire a frumuseții către L’Oréal pentru patru miliarde de euro. Tranzacția este planificată să se finalizeze în primul semestru din 2026.

Detalii ale acordului

Conform acordului, L’Oréal va achiziționa marca de parfumuri Creed de la Kering, precum și drepturile de a dezvolta parfumuri și produse pentru îngrijirea frumuseții sub brandurile de modă Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga. Acestora li se va oferi o licență exclusivă pe o perioadă de 50 de ani.

În prezent, licența pentru parfumurile Gucci este deținută de Coty, iar noul acord cu L’Oréal va intra în vigoare în 2028.

Motivația vânzării

Tranzacția vine ca un răspuns la presiunea de a reduce datoria netă a Kering, care, la 30 iunie 2023, se ridica la 9,5 miliarde de euro, plus datoriile pe termen lung de șase miliarde de euro pentru închirieri. Aceasta a generat îngrijorări în rândul investitorilor.

Publicitate
Ad Image

Sub conducerea noului director general, Luca de Meo, care a preluat funcția pe 15 septembrie, Kering își reorganizează strategia. În primul semestru din 2025, divizia de îngrijire a frumuseții a raportat pierderi operaționale de 60 de milioane de euro, în contextul scăderii cererii pentru marca Gucci, cu veniturile acesteia scăzând cu 25% în ultimul trimestru.

Strategia de reducere a datoriei

Luca de Meo a informat acționarii despre intenția de a lua decizii dificile pentru a reduce datoria grupului, inclusiv raționalizarea și reorganizarea afacerii. Kering a amânat, de asemenea, planul de achiziție a casei de modă Valentino și va vinde participații în proprietăți imobiliare pentru a obține lichidități.

Poziția L’Oréal pe piață

L’Oréal, cel mai mare jucător global în domeniul îngrijirii frumuseții și cosmeticelor, produce deja parfumuri celebre sub marca Yves Saint Laurent, având drepturile pentru această marcă obținute în 2008 de la Kering pentru 1,15 miliarde de euro. Aceasta reprezintă cea mai mare tranzacție realizată de L’Oréal, care, în 2023, a achiziționat brandul Aesop din Australia pentru 2,5 miliarde de dolari.

Concluzie

Vânzarea diviziei de îngrijire a frumuseții de la Kering către L’Oréal marchează o schimbare semnificativă în strategia companiei și are potențialul de a reduce substanțial datoriile Kering, în contextul presiunilor financiare crescânde.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *