Carpatica Feroviar România își propune să cucerească 30% din piața transportului feroviar de mărfuri, având ca obiectiv Portul Constanța

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
rivalul cfr marfa carpatica feroviar romania vrea 30 din piata de transport feroviar de marfuri si tinteste portul constanta 68ef7691808ee

Obiectivul Carpatica Feroviar România

Carpatica Feroviar România își propune să obțină o cotă de piață de 30% în domeniul transportului feroviar de mărfuri, având ca țintă principală Portul Constanța. Compania vizează recrutarea a până la 2.500 de angajați și estimează o cifră de afaceri de minimum 700 de milioane de lei în primul an, cu o creștere anuală de 10%.

Integrarea în hinterlandul Portului Constanța

Directorul companiei, Daniel Apostolache, a declarat că se dorește integrarea companiei în hinterlandul Portului Constanța, care este un punct cheie pentru importul și exportul de mărfuri în România și Europa. Carpatica Feroviar propune un sistem eficient de preluare rapidă a mărfurilor din port și asigurarea unor timpi de tranzit competitivi către toate frontierele României, prioritizând direcția spre Vest.

Strategii de transport sustenabil

Compania se angajează să sprijine tranziția către un transport mai verde și sustenabil, promovând transportul intermodal. Apostolache a subliniat importanța mutării mărfurilor de pe transportul rutier, poluant, pe cel feroviar și a propus soluții pentru agenții economici care nu dispun de volume suficiente pentru un tren complet, cum ar fi transportul grupurilor de vagoane sau al vagoanelor izolate.

Contracte și parteneriate

În cele șapte luni de la înființare, Carpatica Feroviar a semnat contracte cu diverse companii, inclusiv OMV Petrom, Romcim, Azomureș și Cargo. Apostolache a menționat că nu vor fi excluși clienți mari sau mici și că toți clienții vor beneficia de servicii personalizate. Compania va participa activ la licitații și va căuta să extindă portofoliul de clienți.

Publicitate
Ad Image

Structura organizațională și inovație

Apostolache a subliniat că noua companie va avea o structură organizațională diferită față de CFR Marfă, cu o conducere centralizată și un dispecerat unic. Vor fi implementate sisteme de monitorizare în timp real a trenurilor, iar clienții vor avea acces la informații despre locația trenurilor prin GPS. De asemenea, se va pune accent pe digitalizarea proceselor pentru a îmbunătăți eficiența și rapiditatea răspunsului la solicitările clienților.

Evenimente în domeniul feroviar

Recent, Zilele Feroviare 2025 au avut loc la București, reunind principalii actori din domeniul transportului feroviar, inclusiv autorități și companii de top. Conferința, aflată la a XX-a ediție, a fost o platformă importantă pentru discutarea viitorului industriei feroviare în România.

Concluzie

Carpatica Feroviar România își propune nu doar să devină un jucător major în transportul feroviar de mărfuri, ci și să contribuie la un sistem de transport mai sustenabil și eficient, cu impact pozitiv asupra economiei și mediului înconjurător.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *