Autostrada Unirii A8: Foraje Geotehnice Începute
Constructorul român UMB a demarat lucrările de foraje geotehnice pe segmentul Ditrău – Grințieș al Autostrăzii Unirii A8. Aceste lucrări sunt parte integrantă a etapei de proiectare și includ activități pentru descărcarea arheologică, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Locația Lucrărilor
Investigațiile geotehnice și arheologice au început în zona nodului rutier de la Lăzarea-Ditrău, situat în județul Harghita.
Detalii Despre Contract
Contractul pentru realizarea lotului 2A Ditrău-Grințieș a fost semnat cu asocierea formată din SA&PE CONSTRUCT (lider), TEHNOSTRADE S.R.L., EURO ASFALT D.O.O. și SPEDITION UMB. Durata totală de execuție este de 54 de luni, din care 14 luni sunt alocate pentru realizarea Proiectului Tehnic, iar 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Complexitatea Proiectului
Proiectul prezintă o complexitate tehnică ridicată, implicând lucrări majore de artă, cum ar fi poduri, pasaje, viaducte și tuneluri. Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor este de 21 km, ceea ce reprezintă 57% din întreaga lungime a lotului, incluzând:
- 19 tuneluri
- 63 poduri și viaducte
Conexiuni Rutiere
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău, care va face conexiunea cu DN 12 în județul Harghita. La est, în județul Neamț, se va realiza o conexiune cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, precum și o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot.
Concluzie
Demararea forajelor geotehnice pentru Autostrada Unirii A8 marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având implicații semnificative pentru conectivitatea regională și pentru economia locală.


