Autostrada Unirii A8: Astăzi s-au parafat ultimele două contracte pentru tronsonul montan de 47 de kilometri

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
autostrada unirii a8 azi au fost semnate ultimele doua contracte ale sectiunii montane cu 47 de kilometri 6926ed075d1f1

Contractele pentru Autostrada Unirii A8

Astăzi au fost semnate ultimele două contracte pentru tronsonul montan de 47 de kilometri al Autostrăzii Unirii A8. Aceste contracte vizează proiectarea și execuția loturilor 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km) și 1D Joseni – Ditrău (14,4 km), având o valoare totală de aproape 6 miliarde de lei. Finanțarea va proveni din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

Detalii despre loturile de autostradă

Contractul pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia și Herțegovina (UMB – Euro Asfalt), având o valoare de aproape 5 miliarde de lei și o durată de realizare de 54 de luni. Acest lot se desfășoară în județele Mureș și Harghita și include:

  • 39 de poduri și pasaje
  • 3 tuneluri unidirecționale
  • 4 plate și 2 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor

Lungimea tunelurilor și pasajelor este de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea totală a lotului. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 de metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri.

Al doilea contract, pentru lotul 1D Joseni – Ditrău, are o lungime de 14,4 kilometri și o valoare de 820 de milioane de lei. Constructorul este o asociere de firme din România și Bulgaria, condusă de Danlin XXL. Acest lot va fi realizat în 34 de luni și include:

Publicitate
Ad Image
  • 21 de pasaje și viaducte, dintre care 3 ecoducte
  • Nod rutier la Ditrău

Ambele loturi vor avea descărcări provizorii, asigurând funcționarea independentă.

Contracte suplimentare pentru supervizare

De asemenea, a fost semnat un contract pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe lotul 2A Ditrău – Grințieș, cel mai lung și unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România, cu o valoare de 49 de milioane de lei, finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Perspective și concluzie

Directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu, a declarat că anul 2026 va fi dedicat proiectării pentru A8 montan și a exprimat speranța că în anul următor vor începe lucrările de construcție.

Aceste investiții reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, facilitând conexiuni mai rapide și eficiente între diversele regiuni ale țării.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *