Evaluarea inițială a segmentelor Autostrăzii A7
Specialiștii CNAIR și DRDP Buzău au efectuat o inspecție preliminară pe autostrada A7 Focșani – Bacău, care include următoarele tronsoane:
- Lotul 1: Focșani – Domnești Târg (35,6 km)
- Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km)
Progresul proiectului
Reprezentanții DRDP Buzău au declarat că această etapă este esențială pentru verificarea calității execuției și respectarea standardelor tehnice. Inspecția a confirmat progresul semnificativ al proiectului și a adus mai aproape deschiderea circulației pe aceste segmente ale Autostrăzii Moldovei (A7).
Finalizarea celor două loturi va contribui la creșterea siguranței rutiere, la reducerea timpilor de deplasare și la dezvoltarea economică a regiunii. Autostrada A7 este considerată unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România, având un impact semnificativ asupra conectivității și modernizării comunităților din estul țării.
Informații despre lucrări
Săptămâna trecută, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că lucrările pentru lotul 1 al autostrăzii Focșani – Bacău sunt aproape de finalizare. Constructorul român UMB Spedition lucrează pe cei 35,6 km ai acestui lot cu 1.600 de muncitori și 500 de utilaje. Dacă ritmul actual de lucru se menține, finalizarea lucrărilor este preconizată pentru sfârșitul anului 2025.
Valoarea contractului pentru construcția acestui lot este de 2,3 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin PNRR.
Stadiul lotului 2
Referitor la lotul 2 al Autostrăzii Focșani – Bacău, Pistol a menționat că UMB este mobilizat pe cei 38,78 km dintre Domnești Târg și Răcăciuni, cu 1.500 de muncitori și 600 de utilaje. Sectorul de 17 km (până la Adjud) are un progres de aproximativ 95% și se estimează că circulația va putea fi deschisă pe această porțiune până la sfârșitul anului, în funcție de condițiile meteorologice.
Valoarea contractului pentru lotul 2 este de 2,48 miliarde lei (fără TVA), iar finanțarea este, de asemenea, asigurată prin PNRR.
Perspective de viitor
Șeful CNAIR preconizează că, anul viitor, după finalizarea lucrărilor pe celelalte sectoare ale A7, se va putea circula pe aproximativ 375 km de autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7).
Concluzie
Proiectele de pe Autostrada A7 sunt esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra siguranței rutiere și economiei regionale.


