Autostrada A13 Brașov – Bacău: certificatul de urbanism emis de Consiliul Județean Bacău și detalii despre traseul cu „cocoașe” din Brașov

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
autostrada a13 brasov bacau consiliul judetean bacau a emis certificat de urbanism precizari cnir privind traseul cu cocoase din brasov 69296f3714e79

Autostrada A13 Brașov – Bacău: Certificatul de Urbanism și Detalii despre Traseu

Amplasamentul propus pentru Autostrada A13 în județul Bacău include municipiul Onești și comunele Oituz, Bârsănești, Bogdănești, Târgu Trotuș, Pârgărești, Gura Văii, Helegiu și Orbeni. Recent, cererea pentru emiterea Certificatelor de Urbanism a fost depusă la Consiliile Județene Brașov, Covasna și Bacău.

Considerații privind Traseul A13

Reprezentanții CNIR au subliniat că noul traseu al A13 în județele Brașov și Covasna a fost planificat având în vedere mai multe aspecte:

  • Evitarea rezervațiilor naturale, conform OUG 57/2007;
  • Devierea traseului cu aproximativ 12 kilometri din cauza restricțiilor din zona poligonului CARFIL, în UAT Hărman;
  • Identificarea soluțiilor pentru a nu afecta construcțiile existente;
  • Asigurarea conectivității cu rețeaua rutieră existentă și alte proiecte de infrastructură.

Investigațiile geotehnice continuă în județul Bacău, cu 14.250 de metri liniari de foraj efectuați, reprezentând 45% din totalul estimat, deși prestatorul utilizează o singură instalație de foraj în loc de cele șapte asumate.

Beneficiile Autostrăzii Brașov – Bacău

Realizarea Autostrăzii Brașov – Bacău va avea următoarele beneficii:

Publicitate
Ad Image
  • Acces îmbunătățit la rețeaua TEN-T;
  • Reducerea numărului de accidente rutiere și a timpilor de călătorie;
  • Conectivitate între centre economice importante;
  • Îmbunătățirea transportului de mărfuri și asigurarea spațiilor de parcare;
  • Construcția unui drum la standarde europene, cu măsuri de siguranță și sisteme inteligente de transport.

Alternativele la Traseul Actual

Cea mai recentă variantă de traseu, propusă de Asociația Construim România, este cu 18 kilometri mai lungă și implică costuri suplimentare de aproximativ jumătate de miliard de euro. Cu toate acestea, surse apropiate au indicat că această variantă nu este viabilă deoarece trece prin zone protejate și ar necesita un tunel de cinci kilometri.

De asemenea, comunitatea PeUndeMerg.ro a propus menținerea traseului inițial, cu construcția unui tunel cut & cover, dar această variantă a fost respinsă din cauza posibilelor teste cu explozibili din zona militară.

Studiul de Fezabilitate pentru A13

În aprilie 2024, CNAIR a desemnat câștigătorul contractului pentru studiul de fezabilitate al A13, în valoare de 81,2 milioane lei. Durata estimată pentru finalizarea acestui studiu este de 24 de luni, pornind din septembrie 2024, și va include studii geotehnice, topografice, arheologice, de mediu și documentația finală de fezabilitate.

Concluzie

Proiectul Autostrăzii Brașov – Bacău, parte din coridorul de conectivitate „Carpatia”, este esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra accesibilității economice și siguranței traficului.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *