Proiectul Autostrăzii A0 din București
Lucrările la segmentul 1 Nord al Autostrăzii A0 din București avansează semnificativ, conform declarațiilor oficiale. Pe acest lot se desfășoară lucrări importante, inclusiv la rețelele electrice din zona nodului rutier A0 – DN1A.
Stadiul lucrărilor
Ministrul Transporturilor a detaliat stadiul principalelor lucrări:
- Relocarea liniei de înaltă tensiune este în curs de execuție în zona nodului rutier cu DN1A;
- O deviere provizorie a liniei electrice a fost realizată pentru a asigura continuitatea furnizării de electricitate;
- 63 de relocări de utilități publice sunt fie în execuție (90%), fie urmează să înceapă;
- Se lucrează la rampa de urcare pentru pasajul care va supratraversa linia feroviară și râul Colentina;
- Montarea grinzilor la pasajul peste calea ferată continuă, alături de lucrările la predale;
- Stabilizarea terenului de fundare este în curs de finalizare (94%);
- Lucrările de umpluturi pentru terasament sunt la 55%;
- Stratul de formă este realizat în proporție de 60%;
- Fundația din balast este realizată în proporție de 31%;
- Lucrările la podețele casetate sunt la 90%;
- Se continuă forarea, armarea și turnarea piloților la podul de pe autostradă peste râul Bâldana;
- Lucrările la celelalte structuri sunt în desfășurare.
Resurse mobilizate
Pe șantier sunt mobilizați 771 de muncitori, 263 de utilaje și 330 de camioane pentru transportul materialelor.
Estimări de finalizare
Se estimează că primul tronson, cu o lungime de 17,5 km, între A1 și DN1A, va fi finalizat cu aproximativ 6 luni mai devreme decât termenul contractual, adică înainte de mai-iunie 2026. Lucrările pe acest lot au început în martie 2023, iar finalizarea integrală este planificată pentru sfârșitul anului viitor.
Contextul licitației
Lotul 1 A0 Nord a fost atribuit asocierii Pizzarotti – Retter după o licitație de patru ani, care a început pe 6 iunie 2019. Valoarea contractului este de 815,07 milioane de lei, fără TVA, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile. Termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 de luni, incluzând 12 luni pentru etapa de proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor.
Concluzie
Proiectul Autostrăzii A0 din București are un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din zonă, cu progrese remarcabile care sugerează o finalizare anticipată, îmbunătățind astfel conexiunile între județele Ilfov și Giurgiu.


