Acord istoric pentru autostrada București-Giurgiu
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului de mare viteză București – Giurgiu a fost semnat cu asocierea de firme Activ Proiectare Infrastructură S.R.L. (liderul asocierii) și Emay Uluslararası Mühendislik ve Müșavirlik Anonim Șirketi. Valoarea contractului este de 33 de milioane de lei, cu o durată totală de 18 luni, din care 16 luni sunt dedicate realizării studiului, iar două luni pentru asistența tehnică necesară pregătirii contractului pentru proiectare și execuție.
Obiectivele studiului de fezabilitate
Studiul de fezabilitate va determina variantele de traseu, profilul drumului (autostradă sau drum expres), structura și conexiunile cu alte obiective de investiții, inclusiv viitorul pod peste Dunăre Giurgiu – Ruse. Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a subliniat importanța acestui proiect, menționând că se va ține cont de propunerile și solicitările publicului, care vor fi centralizate și transmise proiectantului.
Inovații tehnologice în proiect
Contractul include elemente inovatoare, cum ar fi utilizarea BIM (Building Information Modeling) și echiparea instalațiilor de foraj pentru studiul geotehnic cu sisteme GPS și camere pentru monitorizarea lucrărilor în timp real.
Impactul asupra infrastructurii rutiere
Această autostradă finalizează axa nord-sud și are un impact semnificativ asupra rețelei naționale de tranzit de mărfuri și călători dinspre și spre Europa de Vest. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scioșteanu, a menționat că este esențial ca noul drum București – Giurgiu să fie integrat cu Autostrada Bucureștiului A0 și Autostrada București – Pitești A1, având potențialul de a face parte din viitoarea centură a Capitalei, care se află la nivel de intenție.
Concluzie
Realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada București-Giurgiu reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu implicații semnificative pentru conectivitatea națională și regională.


