Antreprenorii de drumuri ar putea demara anul viitor proiecte din fonduri proprii – Bolojan

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
constructorii de autostrazi ar putea incepe anul viitor lucrari pe banii lor bolojan 693c13507c356

Antreprenorii de drumuri pot demara proiecte din fonduri proprii

Premierul a declarat că există o intenție din partea constructorilor de autostrăzi de a începe lucrările pe cheltuiala lor, mai devreme de termenul stabilit, în condițiile în care se ajunge la o înțelegere cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acesta a subliniat că, dacă se va găsi o formulă adecvată, lucrările ar putea începe anul viitor, deși nu sunt prevăzute plăți din bugetul național pentru anul respectiv.

În acest context, premierul a evidențiat beneficiile unei astfel de abordări, menționând că începerea și finalizarea mai rapidă a proiectelor strategice ar putea reduce cheltuielile prin evitarea actualizării și indexării sumelor deja angajate. Aceasta ar aduce câștiguri financiare atât pentru stat, cât și pentru cetățenii care ar beneficia de infrastructură mai repede.

Proiecte de infrastructură amânate

Printre proiectele vizate se află Drumul Expres Arad – Oradea, pentru care CNAIR a emis ordin de începere a lucrărilor pe lotul 1, programat pentru 1 martie 2027. Această întârziere este justificată prin limitările bugetare actuale. Este important de menționat că, deși contractul pentru execuția primului lot (33,7 km) a fost semnat în mai, cu o asociere de constructori din România și Ucraina, lucrările nu vor începe mai devreme de termenul menționat.

Contractul, în valoare de 2,32 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și prevede execuția sectorului de drum de mare viteză în 24 de luni. Lotul 1 include 32 de lucrări de artă, printre care un pasaj de 727 metri.

Publicitate
Ad Image

Alte proiecte în așteptare

Există și alte proiecte de autostrăzi amânate, pentru care au fost desemnați câștigătorii licitațiilor, dar nu au fost semnate încă contractele. Acestea includ două loturi din A7 Pașcani – Suceava, câștigate de UMB, un grup cunoscut pentru realizarea de lucrări pe cheltuiala proprie. Rămâne de văzut câți alți antreprenori de drumuri vor accepta să își asume acest risc în contextul crizei bugetare actuale.

Concluzie

Implicarea constructorilor în finanțarea proiectelor de infrastructură ar putea accelera dezvoltarea acestora; însă depinde de stabilirea unor aranjamente de colaborare cu CNAIR, într-un context economic dificil.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *