Antreprenori în construcții de autostrăzi
Constructorul turc Makyol a ocupat prima poziție în topul companiilor de construcții de autostrăzi în luna octombrie, raportând un avans de aproape 11 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș, care a ajuns la un stadiu de realizare de aproape 25%.
Locul secundar și progresul Construcții Erbașu
Pe locul al doilea se află antreprenorul român Construcții Erbașu, cu un progres de peste 5 puncte procentuale pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania A3, care a atins un stadiu general de 44%.
Nurol completează podiumul
Constructorul turc Nurol a ocupat locul trei, avansând cu 4,62 puncte procentuale pe lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului din Autostrada Unirii A8.
Alte progrese notabile
Asocierea Pizzarotti – Retter a înregistrat un progres de aproape 4 puncte procentuale pe lotul 1 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, ajungând la un stadiu general de peste 30%. UMB a raportat un avans de 3,26 puncte procentuale pe lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, care este executat în proporție de aproape 90%.
Makyol a revenit în top cu un progres de 3,18 puncte procentuale la lotul 2 al A13 Sibiu – Făgăraș. UMB a avut, de asemenea, un progres de 2 puncte procentuale pe lotul Margina – Holdea din Autostrada A1 Lugoj – Deva, cu un stadiu de 44%. De asemenea, UMB a avansat cu 1,9 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania A3.
Makyol a raportat un avans de 1,68 puncte procentuale pe lotul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș. Constructorul italian WeBuild a înregistrat un progres de 1,37 puncte procentuale pe secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a A1 Sibiu – Pitești, iar Porr Construct a avut un progres de 1,2 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, realizată în proporție de peste 80%. UMB a revenit în top cu un avans de 1 punct procentual pe lotul Săucești – Trifești al A7 Bacău – Pașcani.
Progrese viitoare și monitorizare
De luna viitoare, se vor monitoriza și progresele din șantiere precum Podul peste Prut, de la Ungheni, parte din A8, care este realizat în proporție de 80%, și lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania A3, gestionat de CNIR.
Concluzie
Aceste progrese în construcția autostrăzilor subliniază competiția acerbă dintre antreprenorii din domeniu și importanța proiectelor de infrastructură pentru dezvoltarea economică regională.


