Activitate pe șantierul autostrăzii A3 din Bihor
După o lungă perioadă de stagnare, șantierul autostrăzii A3 din Bihor, abandonat de Bechtel în urmă cu peste un deceniu, a reintrat în activitate. Pe porțiunea de aproape 29 de km, se toarnă în prezent primii kilometri de asfalt. Lucrările avansează și pe ultimul tronson, ceea ce face posibilă circulația pe o mare parte din autostradă, începând de anul viitor, între Borș și Târgu-Mureș.
Proiectul autostrăzii A3
După mai bine de zece ani de blocaje, primii kilometri de asfalt au fost finalizați pe autostrada A3 în Bihor. În prezent, se circulă pe cei 5 km între Biharia și Vama Borș. Dacă ritmul lucrărilor este menținut, se estimează că, în 2026, întreaga autostradă va fi funcțională în județ.
Stadiul lucrărilor
Avansul lucrărilor pe șantier este susținut de condițiile meteorologice favorabile, iar progresul ar putea depăși 30% până la finalul anului. Pe tronsonul dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău, lucrările au depășit 55% din stadiul fizic. Reprezentantul antreprenorului a declarat că sunt mobilizate 400 de utilaje și 300 de muncitori, iar constructorii intenționează să finalizeze cât mai multe lucrări în acest an.
Așteptările șoferilor
Mulți șoferi așteaptă de aproape 20 de ani finalizarea autostrăzii și speră ca aceasta să fie finalizată cât mai curând, considerând că va îmbunătăți transportul de mărfuri și persoane.
Istoricul proiectului
Șantierul autostrăzii A3 a fost inițiat de americanii de la Bechtel, care au semnat contractul cu statul român în 2004. În 2013, Bechtel a părăsit România după o reziliere controversată, în urma căreia au încasat 1,3 miliarde de dolari, deși au finalizat doar 52 km de autostradă. În prezent, lucrările sunt realizate de constructori români, după ce ordinul de începere a fost emis în luna mai a acestui an.
Finalizarea autostrăzii A3 în Bihor va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii de transport din zonă, facilitând circulația rapidă a mărfurilor și persoanelor și contribuind astfel la dezvoltarea economică a regiunii.


