Rompetrol își sporește profitul de aproape trei ori în primele nouă luni ale anului

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
benzinariile rompetrol aproape ca si au triplat profitul in primele 9 luni din an 692ddb3f58bb7

Performanța Financiară a Rompetrol în Primele Nouă Luni din 2025

Grupul Rompetrol a raportat o creștere semnificativă a profitului net pentru segmentul de distribuție a carburanților, atingând 26,3 milioane de dolari în perioada ianuarie-septembrie 2025, ceea ce reprezintă o creștere de 175% față de aceeași perioadă din 2024. Această realizare subliniază o sporire de aproape trei ori a profitului.

Cifra de Afaceri și Profitul Operațional

Cifra de afaceri brută a Rompetrol a crescut cu 11%, ajungând la 2,7 miliarde de dolari. De asemenea, profitul operațional EBITDA a înregistrat o creștere similară de 11%, ajungând la 71,5 milioane de dolari. Aceste rezultate evidențiază o performanță pozitivă a segmentului de distribuție, în ciuda provocărilor întâmpinate de rafinării din cauza unui mediu fiscal dificil.

Vânzările de Carburanți

În primele nouă luni ale anului 2025, Rompetrol a vândut 876.000 de tone de carburanți în segmentul retail și 569.000 de tone în segmentul wholesale. Compania a observat o creștere semnificativă a vânzărilor en-gros, cu 78% în trimestrul III 2025 comparativ cu trimestrul III 2024 și cu 47% în perioada ianuarie-septembrie 2025 față de aceeași perioadă din 2024. Cu toate acestea, vânzările retail au scăzut ușor, cu 3% în trimestrul III 2025 și cu 4% în primele nouă luni.

Explicații pentru Scăderea Vânzărilor Retail

Rompetrol a explicat că scăderea vânzărilor retail se datorează, în parte, unei scăderi generale a cererii de carburant. Totuși, creșterea semnificativă a vânzărilor pe canalele de vânzare en-gros reflectă eforturile strategice ale companiei de a-și consolida poziția pe piață.

Publicitate
Ad Image

Rețeaua de Distribuție

Până la sfârșitul lunii septembrie 2025, segmentul de distribuție al Rompetrol Downstream includea 1.206 puncte de comercializare funcționale, incluzând stații proprii, stații partenere și stații mobile.

Concluzie

Rompetrol a demonstrat o creștere remarcabilă a profitabilității în segmentul distribuției de carburanți, evidențiind o adaptare eficientă la condițiile de piață, în ciuda dificultăților întâmpinate în rafinării.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *