Locomotivă electrică revitalizată la Brașov
A treia locomotivă electrică modernizată la Brașov, prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a finalizat cu succes testele oficiale. Reprezentanții Societății de Reparații Locomotive (SCRL) Brașov au anunțat că locomotiva a tractat 16 vagoane, atingând viteza de 160 km/h.
Reacții pozitive din partea liderilor sindicali
Eugen Neagu, lider sindical al SCRL Brașov, a subliniat reușita testelor, afirmând: „Proba a fost reușită! Locomotiva modernizată de SCRL Brașov a finalizat testele cu succes. Suntem gata de drum! Felicitări echipei SCRL Brașov!”
Proiectul de modernizare a locomotivei
Săptămâna trecută, SCRL Brașov a livrat operatorului CFR Călători a doua locomotivă electrică modernizată prin PNRR. Până la sfârșitul anului, se estimează că uzina din Brașov va produce un total de 13 locomotive modernizate prin acest program, incluzând atât locomotive electrice, cât și locomotive pe baterii.
Livrările planificate de SCRL Brașov
În total, SCRL Brașov va livra 17 locomotive electrice modernizate și 20 de locomotive de manevră convertite în locomotive electrice cu acumulatori plug-in. Cele trei companii care colaborează cu CFR Călători pentru modernizarea a 75 de locomotive prin PNRR au anunțat livrarea a 24 de unități până pe 18 noiembrie 2025.
Investiții în transportul feroviar
Prin acest proiect, CFR Călători modernizează un număr semnificativ de vehicule feroviare, incluzând 55 de locomotive electrice pentru trenurile de călători, 20 de locomotive diesel-hidraulice convertite în electrice și 139 de vagoane de călători. Aceste vagoane vor include clasa I și a II-a, vagoane bar-bistro, de dormit și cușetă, precum și facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă și spații pentru biciclete și schiuri.
Concluzie
Proiectul de modernizare a locomotivei reprezintă un pas semnificativ în transformarea transportului feroviar din România, contribuind la crearea unui serviciu modern, sigur și sustenabil, conform standardelor europene.


