Autostrada A1 Lugoj – Deva: UMB și colaboratorii bosniaci continuă lucrările la tunelurile „urșilor”, neafectați de intemperii și de solul îmbibat cu apă

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
video autostrada a1 lugoj deva umb si bosniacii lucreaza fara pauza la tunelurile ursilor in ciuda ploii si terenului saturat de apa 69297894d050f

Stadiul lucrărilor la Autostrada A1 Lugoj – Deva

Conform DRDP Timișoara, lucrările de excavație la tunelurile „urșilor” continuă, având în vedere stratificația terenului. Geologii monitorizează constant frontul de lucru, adaptând soluțiile tehnice la interpretarea geologică pentru a asigura siguranța lucrărilor.

Progrese în construcția tunelurilor

Stadiul lucrărilor este următorul:

  • Tunelul 1: Ambele galerii au fost finalizate, iar echipele sunt acum concentrate pe montarea hidroizolației, armarea radierului și a banchinelor, inclusiv betonarea acestora.
  • Tunelul 2: Continuă excavația la ambele galerii de intrare și ieșire, incluzând lucrările de realizare a umbrelor, baterea ancorelor și aplicarea torcretului.
  • Zona „cut & cover”: Pe sensul spre Lugoj, se evacuează pământul de sub plăcile de protecție, iar pe sensul spre Deva continuă săparea în subteran.

DRDP Timișoara subliniază că, în ciuda condițiilor de ploaie și a terenului saturat cu apă, lucrările la tuneluri avansează conform programului tehnic.

Progrese recente

Pe 10 noiembrie, s-a realizat străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1) a Tunelului 1, iar galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie. Stadiul fizic al întregului șantier, care se întinde pe 9,13 km, este de 44%, iar lucrările sunt concentrate pe finalizarea Tunelului 2 și a Tunelului Cut&Cover.

Publicitate
Ad Image

Finanțare și perspective

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva se ridică la 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Anul viitor, se preconizează finalizarea acestei secțiuni pentru a permite circulația neîntreruptă pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de aproximativ 360 km.

Concluzie

Proiectul de construcție a tunelurilor pe Autostrada A1 Lugoj – Deva progresează conform planului, în ciuda condițiilor meteorologice dificile, având un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din România.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *