Accesul tancurilor în tunelul de la Predeal este imposibil pentru trenurile de marfă

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
supliment infrastructura nu se poate intra cu tancurile pe trenul de marfa in acest moment in tunelul de la predeal 69296a977bd16

Accesul tancurilor în tunelul de la Predeal

Accesul tancurilor în tunelul de la Predeal este imposibil pentru trenurile de marfă din cauza problemelor de gabarit. Autoritățile consideră că este necesară construirea unui nou tunel pentru a facilita transportul feroviar de marfă în zonă, având în vedere cerințele strategice și economice.

Situația proiectelor finanțate din PNRR

Ionuț Săvoiu, reprezentant al Ministerului Transporturilor, a declarat că proiectele finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) trebuie să își atingă țintele până în august 2026. Evaluarea proiectelor a arătat că, deși există provocări, multe dintre ele se află în grafic. Proiectele de modernizare a infrastructurii feroviare vizează electrificarea și atingerea unor viteze de 120 km/h pentru trenurile de marfă și 160 km/h pentru cele de călători.

Mobilitatea duală și finanțările europene

Proiectele de mobilitate duală, care vizează transporturile civile și militare, sunt incluse în finanțările europene. Ionuț Săvoiu a menționat că Ministerul Transporturilor are în vedere utilizarea acestor fonduri pentru a îmbunătăți infrastructura feroviară, inclusiv pentru a elimina restricțiile de viteză pe anumite tronsoane.

Parteneriatul public-privat

În ceea ce privește finanțarea, Săvoiu a subliniat că parteneriatul public-privat este mai fezabil pentru proiectele de infrastructură mică, în timp ce pentru cele mari se va continua utilizarea fondurilor europene și a altor instituții financiare internaționale, având în vedere costurile ridicate și complexitatea acestor proiecte.

Publicitate
Ad Image

Proiectul Rail-2-Sea

Rail-2-Sea, un concept politic, are scopul de a îmbunătăți infrastructura feroviară pentru a sprijini dezvoltarea estică a Uniunii Europene. România are proiecte de modernizare pe coridoarele feroviare, inclusiv Episcopia Bihor-Cluj-București-Constanța. Până în 2025, se preconizează finalizarea tronsonului Brașov-Sighișoara, unde se lucrează la patru tuneluri.

Trenul de mare viteză Budapesta-Cluj-București

Proiectul trenului de mare viteză Budapesta-Cluj-București este în stadiu de discuții, estimându-se că finalizarea sa ar putea avea loc în jurul anului 2040. Ionuț Săvoiu a subliniat că un astfel de proiect necesită o planificare atentă și o investiție considerabilă, iar discuțiile cu Uniunea Europeană sunt în curs.

Transportul de marfă pe calea ferată

Transportul feroviar de marfă este afectat de restricțiile de viteză și de problemele infrastructurale. Ionuț Săvoiu a menționat că un nou tunel la Predeal ar putea aduce beneficii semnificative, deși costurile ridicate ridică întrebări cu privire la fezabilitatea sa. Proiectul este estimat să coste între 3 și 4 miliarde de lei și ar putea facilita transportul feroviar greu.

Concluzie

Implementarea proiectelor de modernizare și infrastructură feroviară este esențială pentru îmbunătățirea transportului de marfă și de călători în România, având implicații strategice și economice importante, în special în contextul securității regionale.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *