Deficitul de infrastructură din România
România se confruntă cu un deficit de 1.500 km de autostrăzi și cu un sistem feroviar care necesită reparații ample, evidențiind nevoia urgentă de modernizare a transportului feroviar.
Conferința de la București
Asociația Pro Infrastructură (API) participă vineri la o conferință de cel mai înalt nivel, unde și-au anunțat prezența președintele Nicușor Dan, prim-ministrul Ilie Bolojan, miniștrii Oana Țoiu (Externe), Alexandru Nazare (Finanțe) și Dragoș Pîslaru (Investiții și Proiecte Europene), alături de oficiali ai organismelor europene.
Tema conferinței
Tema discuțiilor este viitorul politicii de coeziune în Europa, un subiect de mare actualitate în Uniune. România trebuie să negocieze alocări substanțiale pentru fondurile nerambursabile post-2027. API subliniază că, pentru România, coeziunea nu este un simplu concept, ci o chestiune critică pentru dezvoltarea țării.
Importanța fondurilor comunitare
Reprezentanții API afirmă că, fără granturile comunitare, România nu ar fi reușit să recupereze decalajele semnificative față de țările vestice. În continuare, este esențial să se obțină suficiente fonduri pentru următorii șapte ani, care să ajute la reducerea prăpastiei economice între regiunile românești și bunăstarea din vest.
Viitorul Uniunii Europene
API consideră că Uniunea Europeană va rămâne puternică și relevantă doar prin unitate și acțiuni coordonate, iar politica de coeziune este esențială pentru această viziune.
Concluzie
Negocierile pentru fondurile nerambursabile post-2027 sunt cruciale pentru România, având un impact direct asupra dezvoltării infrastructurii și a bunăstării economice a țării.


