Decizie în favoarea Danlin XXL
Instanța a admis plângerea formulată de Danlin XXL, modificând parțial decizia contestată. Contestația a fost respinsă în integralitate, fiind considerată nefondată. Cererea de intervenție a fost admisă, iar decizia instanței este definitivă, pronunțată pe 17 noiembrie 2025.
Contextul licitației pentru tronsonul Joseni – Ditrău
În luna august, Danlin XXL a formulat recurs la Curtea de Apel București, contestând decizia CNSC care a favorizat UMB în licitația pentru lotul Joseni – Ditrău, un sector de 14,4 km din tronsonul montan al Autostrăzii Unirii A8. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis parțial contestația UMB pe 5 august, după ce CNIR desemnase inițial câștigătoare oferta asocierii conduse de Danlin XXL.
Detalii despre lotul Joseni – Ditrău
Pe 1 iulie 2025, CNIR a desemnat oficial câștigătoare asocierea Danlin XXL (lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL pentru lotul 1D Joseni – Ditrău, cu o ofertă de 821 milioane lei (fără TVA). Cinci oferte au fost depuse pentru acest lot, anunțat de CNIR în decembrie 2024.
Caracteristici tehnice ale tronsonului
- Lungime: 14,4 km
- Structuri: 21 de pasaje și viaducte, inclusiv 3 ecoducte pentru animale
- Nod rutier: Ditrău
- Descărcare provizorie: zona de conexiune cu lotul următor, Ditrău-Grințieș
- Spații de servicii: zone comerciale, benzinării, 12 stații de încărcare pentru mașini electrice și toalete
Termenul de realizare
Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este de 34 de luni, dintre care 10 luni sunt dedicate proiectării și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Concluzie
Decizia instanței de a admite plângerea Danlin XXL deschide calea semnării contractului pentru tronsonul Joseni – Ditrău, un pas important în dezvoltarea Autostrăzii Unirii A8, cu implicații semnificative pentru infrastructura rutieră din România.


