Ofensiva constructorilor auto chinezi pune în umbră brandurile europene: „Nu mai domină costurile, ci inovația tehnologică”

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
expansiunea producatorilor auto din china sufoca marcile europene nu mai sunt lideri in costuri sunt lideri in tehnologie 691240dca3f7f

Declinul producătorilor auto europeni

Producătorii auto europeni pierd rapid cote de piață la nivel global, în timp ce rivalii chinezi își extind influența prin inovație și reducerea costurilor. Lasse Kristoffersen, directorul executiv al Wallenius Wilhelmsen, a afirmat că a existat o „creștere masivă” a transporturilor auto din China către America Latină, Europa, Africa și Australia.

Inovația chineză în industria auto

Kristoffersen a subliniat că motivul principal pentru care producătorii chinezi câștigă cote de piață este inovația. Aceștia au trecut de la a fi lideri în materie de costuri la a deveni lideri în tehnologie. Exporturile chineze de autovehicule de pasageri au crescut cu 23%, ajungând la 6,4 milioane de unități în anul precedent, depășind Japonia, care ocupă locul al doilea, cu o creștere de peste 50%, conform AlixPartners.

Piața auto globală și estimările viitoare

Se estimează că producătorii chinezi vor acapara 30% din piața auto globală până în 2030, în creștere față de 21% anul trecut, pe fondul dezvoltării piețelor emergente. Mărcile chineze, precum BYD, Chery și SAIC, au crescut rapid în Europa de Vest, reprezentând 5,7% din vânzările de mașini noi în primele nouă luni ale anului, comparativ cu 3,2% în aceeași perioadă a anului anterior. Proporția Chinei pe piața europeană a vehiculelor electrice cu baterii este și mai ridicată, atingând 10% în ultimele nouă luni.

Provocările pentru producătorii auto europeni

Pe de altă parte, producătorii auto europeni se confruntă cu o triplă provocare: scăderea vânzărilor în China, cererea slabă pe piața internă și tarifele mai mari din SUA. Kristoffersen a menționat că aceștia se confruntă cu dificultăți atât pe piața internă, cât și pe piețele externe, dar că există măsuri în curs de implementare.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Expansiunea rapidă a producătorilor auto chinezi, susținută de inovația tehnologică, amenință poziția brandurilor europene pe piața globală, ceea ce poate avea implicații semnificative pentru industria auto europeană în anii următori.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *