Finalizarea Tunelului 1 pe Autostrada A1 Lugoj – Deva
Astăzi a avut loc străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1) a Tunelului 1. Galeria 2, care face legătura între Deva și Lugoj, a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie, conform declarațiilor ministrului Transporturilor.
Progresul lucrărilor pe șantier
Ministrul a menționat că, pentru a respecta termenele limită, asocierea de constructori români și bosniaci (UMB – Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru. Stadiul fizic al întregului șantier, care se întinde pe o lungime de 9,13 km, este de 44%. Lucrările se concentrează în special pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut & Cover.
Detalii tehnice despre tuneluri
La Tunelul 2 s-au forat 2.445 m din cei 1.985 m ai galeriei drepte și 447 m din cei 1.825 m ai galeriei stângi. În ceea ce privește Tunelul Cut & Cover, s-au forat 143 m din cei 302 m la galeria dreaptă și 219 m din cei 228 m la galeria stângă.
Resursele umane și financiare implicate
Pe șantier lucrează peste 750 de muncitori și 200 de utilaje. Conform estimărilor, secțiunea trebuie finalizată anul viitor pentru a permite circulația neîntreruptă pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de aproximativ 360 km. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Concluzie
Finalizarea lucrărilor pe Autostrada A1 Lugoj – Deva va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din România, facilitând circulația pe distanțe mari și contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.


