CFR SA inaugurează un nou traseu feroviar de aproape șase kilometri între stațiile Ilia și Mintia

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
cfr sa deschide circulatia feroviara pe noua varianta de traseu de aproape sase kilometri construita intre statiile ilia si mintia 6911e56ae5f63

Inaugurarea noului traseu feroviar

CFR SA a inaugurat un nou traseu feroviar de aproape șase kilometri între stațiile Ilia și Mintia. Această lucrare face parte din contractul de modernizare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate pe tronsonul 3 Gurasada – Simeria, proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și Programul Transport 2021 – 2027.

Detalii tehnice ale noului traseu

Noul traseu are o lungime de 5,885 km, fiind mai scurt cu 1,216 km față de varianta veche. Acesta este proiectat pentru a permite o viteză maximă de 160 km/h pentru trenurile de călători și de 120 km/h pentru cele de marfă. Pentru realizarea acestuia, au fost construite trei poduri feroviare peste râul Mureș, cu o lungime totală de 1,3 km, având o valoare estimată de peste 290 milioane lei:

  • Podul nr. 1, situat la intrarea în localitatea Brănișca, are o lungime de 384 m;
  • Podul nr. 2, amplasat în zona Castelului Josika, are o lungime de 435 m;
  • Podul nr. 3, aflat la ieșirea din Brănișca spre Bretea Mureșană, are o lungime totală de 486 m.

Aspecte arhitecturale și tehnologice

Toate cele trei poduri au o înălțime de 1,95 m și sunt realizate din tabliere metalice, cu cuve din beton armat. Fundarea a fost executată direct în rocă, iar pentru a reduce impactul asupra râului Mureș, s-a utilizat o tehnologie modernă care a permis construirea podurilor pe maluri, fiind ulterior lansate în poziția finală.

Reducerea timpului de parcurs

Principalul avantaj al noului traseu este reducerea timpului de parcurs. În prima etapă, trenurile de călători vor parcurge distanța între Ilia și Mintia în 18 minute, iar trenurile de marfă în 20 de minute. Odată cu darea în exploatare a variantei nou-construite pe firul II, prevăzută pentru februarie 2026, timpul de parcurs va scădea la 8 minute pentru trenurile de călători și 18 minute pentru cele de marfă.

Publicitate
Ad Image

Obiectivele contractului de reabilitare

Contractul de reabilitare a tronsonului 3 Gurasada – Simeria vizează modernizarea a 40,88 km de infrastructură și suprastructură feroviară. Proiectul include lucrări de terasamente, construirea a 17 poduri, 27 de podețe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 stații de cale ferată, electrificare și implementarea sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).

Impactul asupra infrastructurii feroviare

CFR SA subliniază că marile proiecte de investiții, cofinanțate din fonduri nerambursabile, contribuie semnificativ la dezvoltarea infrastructurii feroviare, îmbunătățind calitatea transportului și relațiile comerciale cu operatorii de transport, având un impact pozitiv asupra relansării economiei regionale.

În concluzie, inaugurarea acestui nou traseu feroviar între Ilia și Mintia reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din România, cu beneficii semnificative pentru transportul de călători și marfă, precum și pentru economia locală.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *