Cercetare Raiffeisen Bank: 90% dintre români plănuiesc să facă achiziții de Black Friday în 2025

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
studiu raiffeisen bank 9 din 10 romani intentioneaza sa cumpere de black friday in 2025 690cbde62a0c9

Interesul pentru Black Friday în 2025

Un studiu realizat de Raiffeisen Bank în colaborare cu Appinio relevă că 87% dintre români intenționează să participe la Black Friday 2025. În plus, 56% dintre respondenți au afirmat că au făcut achiziții în fiecare ediție anterioară a acestui eveniment.

Produsele preferate de consumatori

Cele mai căutate produse de Black Friday rămân electronicele, menționate de 56% dintre respondenți, urmate de îmbrăcăminte și încălțăminte (50%) și electrocasnice (45%).

Factori care influențează deciziile de cumpărare

Valoarea reducerii este principalul factor care influențează decizia de cumpărare pentru 80% dintre consumatori, iar opiniile altor cumpărători au un impact asupra a 37% dintre aceștia.

Modalități de plată și bugete

În ceea ce privește modalitățile de plată, 36% dintre respondenți folosesc cardul de debit, 26% optează pentru plata ramburs, iar 24% utilizează cardul de credit. Aproape jumătate dintre români (48%) au o listă clară de achiziții, dar sunt deschiși și la oferte neplanificate. În privința bugetului, 28% intenționează să cheltuie între 501 și 1.000 de lei, iar 22% estimează că vor cheltui cu 25-50% mai mult decât anul trecut.

Publicitate
Ad Image

Campania Yellow Friday

Raiffeisen Bank va derula campania Yellow Friday între 16 octombrie și 2 decembrie 2025, oferind credite de nevoi personale cu dobândă redusă de 5,75%, credite de refinanțare fără ipotecă cu aceeași dobândă și un bonus de 350 de lei pentru clienții care aplică pentru un card de cumpărături Standard sau eMAG. Antreprenorii vor beneficia de reduceri de 50% la comisioanele de tranzacționare și de zero comision în primele șase luni pentru anumite pachete de cont.

Metodologia studiului

Studiul „Despre Bani 1:1” a fost realizat în luna octombrie 2025 prin metoda CAWI, pe un eșantion de 750 de persoane cu vârste între 18 și 65 de ani, reprezentativ la nivel național.

Concluzie

Interesul crescut al românilor pentru Black Friday 2025 subliniază tendințele de consum actuale, iar campaniile de reduceri, cum ar fi Yellow Friday, oferă oportunități financiare importante pentru cumpărători și antreprenori.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *