Black Friday 2025: Peste 70% dintre români caută reduceri. Unde își vor îndrepta atenția și cât timp sunt pregătiți să aștepte – sondaj

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
black friday 2025 peste 70 dintre romani vaneaza ofertele care vor fi locurile preferate si cat sunt dispusi sa astepte sondaj 6901c6166fd16

Preferințele românilor pentru Black Friday 2025

Un sondaj recent arată că 70% dintre românii participanți caută reduceri de Black Friday, prețul fiind principalul criteriu de selecție pentru 88% dintre respondenți. Alte criterii importante includ costul transportului (26%) și recenziile altor clienți (22%). Timpul de livrare și politica de retur sunt luate în considerare de 14% dintre respondenți.

Dispoziția de a aștepta livrarea

Aproape 44% dintre români sunt dispuși să aștepte până la 7 zile pentru livrarea produselor achiziționate, 10% sunt deschiși la așteptări mai lungi dacă termenul este comunicat clar, iar 9% nu consideră timpul de livrare o problemă dacă reducerea este semnificativă. Tinerii din generația Z arată o flexibilitate mai mare, 30% fiind dispuși să aștepte mai mult de o săptămână. În schimb, 32% dintre respondenți consideră acceptabil un termen de livrare de maximum 3 zile, iar aproape 15% ar plăti mai mult pentru livrare rapidă.

Bugetul românilor și așteptările de reduceri

În contextul economic actual, românii sunt mai calculați în cheltuieli, 4 din 10 intenționând să cheltuie mai puțin de Black Friday 2025 comparativ cu 2024. Aproape 64% planifică un buget sub 1.000 de lei, iar doar 13% anticipează un buget de peste 2.500 de lei. Așteptările privind reducerile sunt ridicate, cu peste 85% dintre respondenți așteptând oferte reale, fără creșteri de prețuri înainte de eveniment.

Tipuri de produse preferate

Majoritatea românilor folosesc Black Friday pentru achiziții utile, 30,5% fiind atrași de reducerile mari, iar 25,5% cumpărând articole amânate din motive financiare. Electronicele și electrocasnicele sunt cele mai dorite produse, urmate de haine și accesorii (27%) și produse pentru casă și grădină (20%).

Publicitate
Ad Image

Provocările Black Friday

Pentru 63,5% dintre români, un aspect negativ este lipsa stocurilor suficiente, 20% temându-se că vor primi produse greșite, iar 11% considerând inacceptabilă întârzierea livrării până după Crăciun.

Concluzie

Black Friday 2025 reflectă o maturizare a comportamentului de consum al românilor, care devin mai atenți la buget și la alegerea produselor, pregătindu-se pentru o creștere semnificativă a livrărilor în această perioadă.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *