Investiția Eurostar în trenuri Alstom
Eurostar, operatorul trenurilor de mare viteză, a confirmat o comandă inițială pentru 30 de trenuri cu două etaje, având opțiunea de a comanda încă 20. Aceste trenuri vor fi fabricate de Alstom în Franța.
Noua flotă: Eurostar Celestia
Întreaga flotă de trenuri electrice va fi denumită Eurostar Celestia, inspirată din cuvântul latin „caelestis”, care înseamnă divin sau ceresc. Livrarea noilor trenuri este programată pentru ianuarie 2031, iar serviciile comerciale vor începe în mai 2031. Aceasta va fi prima flotă majoră de trenuri cu două etaje care va circula pe căile ferate britanice.
Creșterea capacității și perspectivele de dezvoltare
Comparativ cu flota actuală Eurostar de 17 trenuri Siemens cu un singur etaj, noile trenuri vor crește capacitatea cu 20%. Odată cu aceste achiziții, Eurostar va avea până la 67 de trenuri în operare. Trenurile cu două etaje nu vor avea un număr dublu de locuri față de cele cu un singur etaj din cauza necesității de spațiu pentru treptele interioare.
Extinderea rețelei Eurostar
În următorii ani, Eurostar planifică să asigure legături directe de la gara St Pancras din Londra către Frankfurt și Geneva. Directorul general al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a subliniat că noua comandă face parte din strategia de creștere a companiei, vizând atingerea unui număr de 30 de milioane de pasageri anual, în creștere față de 19,5 milioane în 2024.
Beneficiile pentru pasageri
Noile trenuri vor oferi o experiență îmbunătățită pentru pasageri, cu mai mult spațiu pentru picioare și zone suplimentare destinate bicicletelor și utilizatorilor de scaune cu rotile. Directorul general al Alstom, Henri Poupart-Lafarge, a menționat că noua generație de trenuri va combina performanța tehnologică, eficiența energetică și confortul pasagerilor, având în vedere mobilitatea sustenabilă în Europa.
Contextul companiei Eurostar
Eurostar a început operarea trenurilor TGV între Londra și continentul european în 1994, prin tunelul sub Canalul Mânecii. În toamna anului 2023, Eurostar a absorbit marca Thalys, care a oferit servicii de transport între Paris, Benelux și nord-vestul Germaniei. Eurostar este deținută în proporție de 55% de SNCF, compania națională de căi ferate din Franța, restul acțiunilor fiind împărțite între Caisse de dépôt et placement du Québec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) și compania națională de căi ferate din Belgia (5%).
Concluzie
Această investiție semnificativă în trenurile cu două etaje demonstrează angajamentul Eurostar față de dezvoltarea sustenabilă și îmbunătățirea experienței pasagerilor, având potențialul de a transforma transportul feroviar pe rutele internaționale din Europa.


