Extinderea Airbus în China
Airbus a anunțat deschiderea unei noi linii de asamblare a avioanelor în portul Tianjin, lângă Beijing, aceasta fiind a 10-a linie de fabricație a companiei la nivel mondial. Noua unitate va deveni operațională la începutul anului viitor. Inaugurarea acestei linii are loc la doar o săptămână după deschiderea unei alte linii de asamblare finală în Mobile, Alabama (SUA).
Angajamentele Airbus în China
Înainte de deschiderea unității din Tianjin, directorul general al Airbus, Guillaume Faury, s-a întâlnit cu ministrul Comerțului din China, Wang Wentao. Ministrul a subliniat că protecționismul și fragmentarea economică afectează comerțul global, generând instabilitate și incertitudine. Airbus și-a reafirmat angajamentul de a-și extinde activitatea în China și de a sprijini legăturile comerciale dintre China și Franța, precum și între China și Europa.
Recorduri și competitivitate în aviație
Luna aceasta, Airbus a depășit o importantă barieră comercială, având în vedere că aeronavele sale din familia A320 au devansat Boeing 737, devenind cel mai vândut avion de linie din istorie. Livrările de A320 au ajuns la 12.260 de exemplare, depășind recordul vechi de decenii al Boeing, după livrarea unui avion A320 către compania saudită Flynas.
Contextul industriei aviatice
Împreună, Boeing și Airbus au livrat peste 25.000 de avioane de linie din familiile A320 și 737. Airbus este deja cel mai mare producător de avioane din lume, conform livrărilor anuale totale. Noul record pe segmentul avioanelor cu fuselaj îngust încheie o competiție de 40 de ani pentru cota de piață între cele două companii. Modelul A320 a fost lansat în 1984, iar inginerii Airbus au implementat tehnologia computerizată fly-by-wire, care a revoluționat industria aviației.
Provocările lui Boeing
Boeing, pe de altă parte, a stabilit standardul pentru avioanele cu fuselaj îngust cu modelul său 737, dar a întâmpinat dificultăți în urma accidentelor mortale din 2018 și 2019, afectând producția. Compania își restabilește treptat producția în limitele reglementate.
Viitorul industriei aviatice
Ambii giganți ai aviației, Airbus și Boeing, se așteaptă să introducă noi modele în următorul deceniu, dar dezvoltarea acestora este puțin probabilă în curând, așteptând progrese în tehnologia motoarelor.
În concluzie, extinderea Airbus în China nu doar că subliniază angajamentul companiei față de piața asiatică, ci și competitivitatea crescândă în industria aviației, afectată de inovații tehnologice și provocările internaționale. Această mișcare ar putea avea implicații semnificative asupra dinamicii pieței aviatice globale.


