Controversa suspendării trenurilor CFR Călători: angajații nu au primit tichete de masă de patru luni, iar șeful Transporturilor își exprimă opinia

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
scandalul suspendarii trenurilor cfr calatori cfr sa spune ca n a mai platit tichete de masa angajatilor de patru luni ce spune seful transporturilor 68f76b4b1ca0a

Controversa suspendării trenurilor CFR Călători

Angajații CFR Călători nu au primit tichete de masă de patru luni din cauza neîncasării obligațiilor financiare de către companie, ceea ce a generat o acumulare a creanțelor restante de 100,2 milioane lei. Această situație a afectat grav fluxul de lichidități necesar desfășurării activităților curente ale companiei.

Consecințele financiare pentru CFR Călători

CFR SA se confruntă cu dificultăți financiare semnificative, având următoarele consecințe:

  • Imposibilitatea plății integrale a chenzinei, achitată în proporție de aproximativ 50%;
  • Neplata drepturilor salariale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă, inclusiv tichetele de masă și orele suplimentare;
  • Întârzieri la plata furnizorilor de materiale, lucrări, servicii și energie;
  • Dificultăți în achitarea taxelor și impozitelor către bugetul de stat.

Datoriile totale ale CFR SA depășesc 200 de milioane lei, generate în mare parte de neîncasarea creanțelor de la operatorii de transport feroviar de călători. Compania subliniază că, deși aceste efecte nu afectează activitatea de siguranță feroviară, constrâng semnificativ capacitatea de a-și onora obligațiile financiare curente.

Declarațiile ministrului Transporturilor

Ciprian Constantin Șerban, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a subliniat că, în cazul în care directorii CFR Călători și CFR Infrastructură nu găsesc soluții prin dialog, va solicita măsuri împotriva acestora, având în vedere impactul social al situației.

Publicitate
Ad Image

Ministrul a menționat că ARF a alocat pentru CFR Călători, în luna curentă, 243 de milioane lei, sumă destinată plății datoriilor de peste 70 de milioane lei față de CFR Infrastructură. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, are acum oportunitatea de a stinge această datorie.

Responsabilitatea directorilor

Șerban a subliniat că managementul celor două companii trebuie să înțeleagă rolul social al activităților prestate. El a afirmat că directorii nu trebuie să își folosească funcțiile pentru interese personale, ci să ofere servicii publice de calitate. Ministrul a avertizat că nu va tolera comportamente nepotrivite și că cei care nu înțeleg că sunt în slujba cetățeanului vor fi înlocuiți.

Concluzie

Controversa privind suspendarea trenurilor CFR Călători evidențiază problemele financiare severe ale companiei și impactul social al acestor deficiențe, subliniind necesitatea urgentă de soluții eficiente pentru reluarea normală a activității de transport feroviar.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *