Fisuri pe autostrada A1 Sibiu – Pitești
Fisurile observate la placa viaductului Boița din Autostrada Sibiu – Pitești sunt considerate superficiale. Reprezentanții CNAIR au explicat că una dintre cauzele deteriorării este lipsa unei umidificări corespunzătoare după turnarea betonului. De asemenea, o parte dintre fisuri s-au închis de la sine odată ce betonul a intrat în priză și a atins clasa specificată. Fisurile rămase vor fi remediate cu rășini epoxidice.
Critici și apeluri la supervizare
Asociația API a publicat imagini cu placa de suprabetonare, exprimându-și îngrijorarea față de aspectul acesteia. Reprezentanții API au menționat că, deși fisurarea betonului este frecvent întâlnită, situația actuală este fără precedent, având în vedere numărul și dimensiunea fisurilor, care sunt vizibile chiar și din dronă. Aceștia au solicitat o supervizare mai atentă a lucrărilor din partea consultantului IRD Engineering și a CNAIR.
Informații despre lucrările de construcție
Asocierea de constructori turci Mapa – Cengiz a început lucrările la primul tunel din secțiunea montană Boița – Cornetu a A1 Sibiu – Pitești. Tunelul Robești, cu o lungime de 900 m, va fi construit folosind metoda austriacă, iar pe anumite porțiuni se va recurge la dinamitare subterană din cauza prezenței rocii dure. Pe întreaga secțiune de 31,33 km vor fi realizate 7 tuneluri, cel mai lung fiind cel de la Câineni, cu o lungime de 1.520 m.
Detalii despre contractul de construcție
Contractul pentru construcția secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești are o valoare de 4,25 miliarde lei, fiind finanțat prin fonduri europene nerambursabile. Termenul de finalizare al lucrărilor este stabilit pentru anul 2028. Stadiul fizic al lucrărilor pe întregul șantier este de aproximativ 7%. Secțiunea 2 Boița – Cornetu este considerată una dintre cele mai dificile loturi de construit din România, având 48 de poduri și viaducte, precum și 7 tuneluri pe traseul său prin Munții Carpați.
Impactul deteriorării plăcii de suprabetonare asupra proiectului ar putea influența termenele de execuție și costurile, subliniind necesitatea unei supervizări mai riguroase în timpul construcției.


