Incidentul de la Poiana
În ultimele zile, informații despre o presupusă alunecare de teren pe Autostrada Sibiu – Pitești, Lotul 3, au circulat în diverse publicații și canale de televiziune, menționând un potențial pericol pentru un complex turistic din apropiere. Constructorul WeBuild a transmis prin intermediul CNAIR că aceste informații sunt eronate, subliniind că nu există nicio alunecare de teren în zona respectivă.
Detalii despre lucrările de reparație
Pe data de 13 octombrie 2025, la km 59+500 al autostrăzii, au avut loc lucrări de reparație la drumul tehnologic din zona de șantier, din cauza precipitațiilor abundente care afectaseră drumul. În timpul acestor lucrări, Mihai Popescu, proprietarul pensiunii Casa de Piatră, a intrat fără autorizație în perimetrul șantierului, solicitând oprirea lucrărilor și filmând cu telefonul mobil.
Reacția constructorului
Operatorul utilajului a contactat șeful de șantier, care s-a deplasat la fața locului pentru a-i cere lui Popescu să părăsească zona, având în vedere interdicția de acces. Popescu a refuzat inițial, adresând acuzații nefondate privind distrugerea naturii, după care a părăsit zona, contactând autoritățile pentru a reclama situația.
Poziția autorităților locale
Primarul din Perișani, Sorin Leonte, a afirmat că un complex turistic este expus pericolului, menționând o porțiune de teren care amenință pensiunea și care ar putea bloca albia pârâului. El a raportat situația către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență și a sugerat construirea unui zid de sprijin pentru consolidarea malului.
Punctul de vedere al proprietarului pensiunii
Mihai Popescu a declarat că albia pârâului este deja blocată și a acuzat constructorul de instabilitatea terenului, solicitând intervenția autorităților pentru a opri extinderea perimetrului instabil. El a menționat că alunecarea de teren a început anul trecut, iar lucrările recente au agravat situația, în special după ploile recente.
Informații suplimentare despre proiectul autostrăzii
Lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești include cel mai lung tunel rutier din proiect, Tunelul Poiana, cu o lungime de 1,78 km. Autorizația de construire pentru acest tunel a fost emisă în decembrie anul trecut, iar termenul estimat de finalizare a lucrărilor este 2028.
Concluzie
Conflictul dintre autorități, constructor și proprietarul pensiunii evidențiază tensiuni legate de lucrările de infrastructură și impactul acestora asupra mediului și comunităților locale, subliniind necesitatea unei gestionări atente a proiectelor de amploare.


