Tunelul Mureni – Detalii Generale
Tunelul Mureni, situat între halta Mureni și stația Vânători, județul Mureș, are o lungime totală de 740,44 metri. Acesta este alcătuit dintr-o parte naturală de 590 de metri și două tranșee de acces: 69,74 metri la intrare și 80,70 metri la ieșire. Tunelul dispune de cale dublă și a fost construit utilizând Metoda Austriacă Nouă (NATM), care asigură controlul permanent al stabilității frontului și al deformării căptușelii.
Lucrări Finalizate
Printre lucrările principale finalizate se numără consolidarea terenului prin ancore și drenaje, excavarea secvențială, torcretarea frontului, execuția radierelor și aplicarea hidroizolației. Etapele următoare includ turnarea căptușelii interioare, montarea echipamentelor specifice și lucrările de finisare.
Siguranța și Conformitatea
Tunelul respectă cerințele STI 2008/163/CE privind siguranța în tunelurile feroviare, fiind dotat cu căi de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgență și o căptușeală rezistentă la incendiu, realizată prin încorporarea fibrelor de polipropilenă.
Proiectul și Implementarea
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov–Simeria, componentă a Coridorului Rin–Dunăre, secțiunea Brașov–Sighișoara, subsecțiunea 3 Cața–Sighișoara” este implementat de Asocierea RailWORKS, care include Alstom Transport S.A. (lider), Aktor S.A., Arcada Company S.A. și Euro Construct Trading 98 S.R.L. Proiectul este coordonat de CFR S.A. în calitate de beneficiar.
Concluzie
Finalizarea tunelului Mureni reprezintă un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare românești, contribuind la creșterea siguranței și eficienței transportului feroviar pe ruta Brașov – Sighișoara.


