Autostrada A3 Transilvania: Probleme financiare amenință șantierele UMB
Departamentul economic-financiar al CNAIR nu a primit documente oficiale referitoare la sursa de finanțare pentru finalizarea lucrărilor la loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului, nici informații privind rezilierea contractului de finanțare prin PNRR. În cazul suspendării finanțării proiectelor de infrastructură, lucrările vor fi oprite, iar șantierele vor fi conservate, conform declarațiilor purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Stadiul lucrărilor UMB pe Autostrada Transilvania
Loturile din zona județului Cluj până la Oradea nu vor putea fi deschise până la sfârșitul anului. Detalii despre fiecare lot sunt următoarele:
Nădășelu – Zimbor (30 km)
Stadiul fizic al acestui sector este de 89,5%. Contractul a fost atribuit companiei Spedition UMB în decembrie 2020, având o valoare de aproape 1,5 miliarde lei fără TVA. Durata contractului include un an pentru proiectare și doi ani pentru execuție. Continuarea implementării acestuia este incertă din cauza problemelor de finanțare.
Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km)
Stadiul fizic al acestui sector este de 87,2%. Contractul a fost semnat pe 1 iulie 2020, tot cu UMB, având o valoare de 836 milioane lei fără TVA. Durata prevăzută include un an pentru proiectare și doi ani pentru construcție. Inițial, finanțarea era prevăzută din PNRR, dar Ministerul nu l-a inclus în memorandumul trimis către Guvern.
Concluzie
Stagnarea lucrărilor pe Autostrada A3 Transilvania din cauza lipsei de fonduri poate avea consecințe semnificative asupra infrastructurii și dezvoltării regionale, afectând astfel mobilitatea și economia locală.


