Autostrada Brașov – Făgăraș: 50 km de inovație, cu 46 de poduri, două tuneluri și un ecoduct, o investiție de peste 10 miliarde de lei – detalii esențiale

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
autostrada brasov fagaras va avea 50 km 46 de poduri doua tuneluri cutcover si un ecoduct investitia sare de 10 miliarde de lei document mediu 68e6bcf5240e2

Investiția în Autostrada Brașov – Făgăraș

Valoarea totală a proiectului Autostrăzii Brașov – Făgăraș este de aproximativ 10,22 miliarde de lei fără TVA, dintre care 192,37 milioane de lei sunt alocate lucrărilor de mediu. Inițial, investiția a fost estimată la 4,7 miliarde de lei, conform Memoriului de Mediu publicat anul trecut.

Obiectivul proiectului

Autostrada Brașov – Făgăraș reprezintă un tronson esențial al Autostrăzii Transilvania (A3), având ca scop principal îmbunătățirea legăturilor de transport între centrul și vestul României. Proiectul va facilita circulația între orașele mari, precum Brașov, Sibiu și București.

Descrierea generală a proiectului

  • Lungime: aproximativ 50 km
  • Profil autostradă: 2 benzi pe sens + bandă de urgență
  • Viteză de proiectare: 120 km/h
  • Localități traversate: Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia, Mândra
  • Elemente incluse:
    • 1 nod rutier complet și 2 noduri rutiere parțiale
    • 46 de poduri, viaducte, pasaje
    • 3 tuneluri cut & cover
    • 4 parcări, spații de servicii și centru de întreținere
    • Măsuri de protecție a faunei, inclusiv un tunel cut & cover cu rol de ecoduct

Impactul asupra mediului

Proiectul implică defrișarea a 27,6 hectare de pădure, dintre care 15,7 hectare se află în situri Natura 2000. Se vor respecta procedurile legale de despăgubire și reîmpădurire pentru a evita afectările suplimentare.

Traversări pentru animale

Zona Persani, inclusă în situl Natura 2000 ROSAC0352, este o zonă importantă pentru fauna terestră. Proiectul include un tunel cut & cover cu rol de ecoduct, având o lungime de 300 m, pentru a asigura permeabilitatea pentru speciile de faună.

Publicitate
Ad Image

Podețe și infrastructură

Pe traseul autostrăzii se vor amplasa 67 de podețe pentru asigurarea scurgerii apelor. Proiectul nu impune demolarea locuințelor sau altor imobile. Sectorul km 24+000 – km 26+500 este caracterizat de un relief dificil, iar între km 29+900 – 33+400 există cariera de piatră Perșani, unde se propune ocolirea pentru a evita demolările.

Dotări ale autostrăzii

Proiectul prevede spații de servicii tip S3, parcări de scurtă durată și un centru de întreținere și coordonare. Se estimează un necesar de aproximativ 1.000 de angajați pentru execuția lucrărilor.

Durata de execuție și contextul proiectului

Durata estimată de execuție a proiectului este de aproximativ 36 de luni. Proiectul face parte din Master Planul General de Transport (MPGT) și este inclus în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021–2030.

Concluzie

Realizarea Autostrăzii Brașov – Făgăraș va contribui la formarea unui coridor rutier complet între București și vestul Europei, îmbunătățind infrastructura de transport și conectivitatea regională.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *