Proiectul Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș
Stadiul fizic al tronsonului de 17,6 km, care se întinde între Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus (DJ 105B), a ajuns la 23%, conform informațiilor furnizate de DRDP Brașov. Acest tronson include construirea a 27 de structuri de artă, inclusiv un pod cu o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 820 m.
Detalii despre contract
Durata contractului pentru acest tronson este de 48 de luni, din care 12 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.
Structura Autostrăzii A13
Lotul 3 este primul tronson din A13 Sibiu – Făgăraș care a intrat în faza de execuție. Autostrada Sibiu – Făgăraș este împărțită în patru loturi:
- Lot 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) – 14,25 km
- Lot 2: Avrig – Mârșa (DJ 105G) – Arpașu de Jos (DN1) – 19,92 km
- Lot 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – 17,61 km
- Lot 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș – 16,26 km și drum de legătură cu DN1 – 5,6 km
Finanțarea proiectului
Antreprenorul turc, Makyol İnșaat Sanayi Turizm ve Ticaret AȘ, are la dispoziție un buget de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13.
Concluzie
Proiectul Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș progresează, stadiul actual de 23% indicând un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu beneficii semnificative pentru conectivitate și economie.


