Roboții în sectorul HoReCa din România
Roboții devin o soluție inovatoare pentru revitalizarea sectorului HoReCa din România, fiind considerați mai ieftini decât angajații și fără obiceiuri dăunătoare. Aceștia nu emigrează, nu fumează și sunt predictibili, facilitând interacțiunea cu clienții în restaurante.
Provocările resursei umane
Conform unui studiu, circa 40% dintre managerii de top din industria HoReCa anticipează că cea mai mare problemă pentru 2025 va fi resursa umană, iar a doua problemă majoră va fi predictibilitatea fiscală. În prezent, unul din șase angajați provine din Asia, iar numărul acestora continuă să crească. Această situație este alimentată de faptul că românii preferă să lucreze în HoReCa în afaceri externe, iar angajatorii din România sunt nevoiți să aducă muncitori străini.
Exemplul asiatic
Dan Țone oferă exemplul Coreei de Sud, unde clienții pot comanda și plăti fără interacțiune umană directă, ceea ce demonstrează eficiența și eficacitatea utilizării roboților în restaurante.
Concluzie
Adoptarea roboților în sectorul HoReCa ar putea reprezenta o soluție viabilă pentru provocările legate de lipsa forței de muncă, contribuind astfel la revitalizarea acestui domeniu în România.


