Creșterea îngrijorărilor legate de securitatea cibernetică în rândul clienților din sectorul bancar

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES
cybersecurity concerns on the rise for banking consumers 68e38cdeebaf4

Creșterea îngrijorărilor legate de securitatea cibernetică

Conform unui studiu recent, majoritatea consumatorilor din sectorul bancar consideră că este mai dificil să își securizeze conturile de online banking decât casele fizice. Aproape trei sferturi (76%) dintre consumatori sunt mai preocupați de securitatea cibernetică decât erau acum doi ani. De asemenea, 70% dintre respondenți cred că este mai greu să își protejeze informațiile pe platformele digitale comparativ cu securizarea locuințelor lor.

Îngrijorări globale

Îngrijorările legate de securitatea cibernetică sunt resimțite la nivel global, cu Singapore (89%), Brazilia (86%) și India (81%) având procente peste medie. Statele Unite (78%) și Regatul Unit (74%) se aliniază standardului global. Raportul subliniază că discuțiile despre securitatea cibernetică au devenit o temă frecventă, 44% dintre respondenți declarând că se gândesc mai mult la aceasta decât la securitatea locului de muncă.

Demografia victimelor fraudelor online

Studiul arată că, deși există puține diferențe regionale, consumatorii mai tineri sunt mai predispuși să fie victime ale fraudelor online. Aproape 80% dintre consumatori au primit o tentativă de înșelăciune în ultimul an, iar implicarea în astfel de situații scade odată cu vârsta: generația Z (43%), millennials (39%), generația X (22%) și boomers (14%). Cele mai frecvente forme de fraudă sunt cele legate de cumpărături și retail (39%), urmate de înșelăciunile în investiții și crypto (35%), furtul de identitate (33%) și înșelăciunile romantice (29%).

Stigmatul și raportările

În ciuda statisticilor alarmante, încercările de a aborda îngrijorările legate de securitatea cibernetică sunt afectate de stigmatul asociat. Peste jumătate (56%) dintre respondenți afirmă că s-ar simți rușinați dacă ar cădea victime ale unei înșelăciuni online. De asemenea, 49% dintre respondenți spun că s-ar simți prea rușinați pentru a povesti cuiva despre o tranzacție frauduloasă.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Creșterea îngrijorărilor legate de securitatea cibernetică evidențiază o nevoie urgentă de educație și suport în rândul consumatorilor, pentru a combate stigma și a încuraja raportarea incidentelor de fraudă.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *